REPOZITORIU UPSC

Integrare socială cu ajutorul terapiei prin dans și mișcare la copiii cu cerințe educaționale speciale (C.E.S.)

Show simple item record

dc.contributor.author NICOLESCU, Alexandra-Cristina
dc.date.accessioned 2022-04-07T09:12:08Z
dc.date.available 2022-04-07T09:12:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation NICOLESCU, Alexandra-Cristina. Integrare socială cu ajutorul terapiei prin dans și mișcare la copiii cu cerințe educaționale speciale (C.E.S.). În: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie : Materialele conferinței ştiințifice naţionale, 16 aprilie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 95-98. ISBN 978-9975-46-545-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-545-8
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3074
dc.description.abstract Dance and movement therapy uses non-verbal language as a tool to express emotions, communicate and facilitate group integration among children that have common activities and interests. During therapy sessions, especially when they are carried out in groups, children have the opportunity to learn to share and interact with other children, to be obedient and maintain order, to enhance their attention, concentration, memory and imagination. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Children with special educational needs en_US
dc.subject Social integration en_US
dc.subject Dance therapy en_US
dc.title Integrare socială cu ajutorul terapiei prin dans și mișcare la copiii cu cerințe educaționale speciale (C.E.S.) en_US
dc.title.alternative Social integration using dance and movement therapy for children with special educational needs (S.E.N.) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account