Abstract:
O pregătire de calitate superioară a profesorului este esenţială pentru calitatea şi relevanţa educaţiei la toate nivelurile, cât şi pentru statutul ridicat al profesiei în sine. Interesul şi preocuparea de durată au fost preluate de către structuri politice europene şi internaţionale cheie: de exemplu, Uniunea Europeană şi OECD. Acestea sunt de obicei de aceeaşi părere când se discută despre problemele întâlnite, dar nu propun şi aceleaşi soluţii. În plus, evoluţiile recente de-a lungul întregii Uniuni Europene sau pan- europene cum ar fi Strategia de la Lisabona, Procesul de la Bologna şi Strategia 2020, pot avea un impact semnificativ asupra pregătirii profesorilor.În ultima perioadă, o serie de tendinţe majore în comunităţile din clase şi şcoli au consolidat importanţa pregătirii profesorilor. Revoluţia tehnologiei informaţiei a ocupat un rol esenţial în clase şi a transformat aspectele ariei curriculare.