Abstract:
The institutional framework for intellectual, physical, artistic development, etc. is the education system in general term "school", with all its stages: preschool, school, small (primary), middle school, high school / professional, university.
Children come to kindergarten with a lot of knowledge about the environment (plants, animals, flower / park kindergarten, vegetable kindergarten, forest, running water, standing water, sun, moon, stars, etc.) either from reality or from drawings, cartoons, albums, etc. He also recognizes them easily, knows the anomatopoeias, knows their needs: food, water, shelter, light, care.
Description:
Cadrul instituțional pentru dezvoltarea intelectuală, fizică, artistică etc. este sistemul educațional în termenul general „școală”, cu toate etapele sale: preșcolar, școlar, mic (primar), gimnazial, liceu / profesional, universitar.
Copiii vin la grădiniță cu o mulțime de cunoștințe despre mediu (plante, animale, grădiniță de flori / parcuri, grădiniță de legume, pădure, apă curentă, apă stând, soare, lună, stele etc.) fie din realitate, fie din desene, desene animate , albume etc. El le recunoaște cu ușurință, cunoaște anomatopeile, le cunoaște nevoile: mâncare, apă, adăpost, lumină, îngrijire.