dc.contributor.author |
SIMCENCO, Irina |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-03T19:29:33Z |
|
dc.date.available |
2022-04-03T19:29:33Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
SIMCENCO, Irina. Personalitatea profesorului constructivist în raport cu provocările societale. În: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale : Materialele conferinței ştiințifice naţionale cu participare internațională, 17 noiembrie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 179-197. ISBN 978-9975-46-567-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-567-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3040 |
|
dc.description |
În societatea contemporană, exigențele și aşteptările față de profesia didactică au crescut considerabil. Prin urmare devine o necesitate formarea unui profesor competent, inteligent cu statut profesional înalt, axat pe o pregătire generală foarte bună, cunoștințe aprofundate în domeniu, cu o gamă de competențe profesionale necesară inserției sociale, deprinderi de muncă intelectuală, axat pe dezvoltare profesională și personală continuă, etc. Profesorul constructivist este preocupat de a-i sprijini pe educaţi, de a-i introduce în cunoaşterea ştiinţifică, de a-i îndruma, coordona, de a organiza condiţiile şi a facilita drumul spre cunoaştere. Prin intermediul propriilor întrebări și strategii, elevii în clasa constructivistă devin în mod ideal „elevii denumiți experți în învățare”. |
en_US |
dc.description.abstract |
In contemporary society, the demands and expectations towards the teaching profession have increased considerably. It therefore becomes necessary to train a competent, intelligent teacher with high professional status, focused on a very good general training, in-depth knowledge in the field, with a range of professional skills necessary for social inclusion, intellectual work skills, focused on professional and personal development. continues, etc. The constructivist teacher is concerned with supporting the educated, introducing them to scientific knowledge, guiding them, coordinating them, organizing the conditions, and facilitating the path to knowledge. Through their own questions and strategies, students in the constructivist class ideally become "students called learning experts." |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Constructivist teacher |
en_US |
dc.subject |
Personality |
en_US |
dc.subject |
Professional skills |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.subject |
Learners |
en_US |
dc.subject |
Profesor constructivist |
en_US |
dc.subject |
Personalitate |
en_US |
dc.subject |
Competențe profesionale |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Elevi |
en_US |
dc.title |
Personalitatea profesorului constructivist în raport cu provocările societale |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |