REPOZITORIU UPSC

Condiții psihopedagogice de consiliere a familiei și liceenilor în contextul luării deciziilor în orientare profesională pedagogică

Show simple item record

dc.contributor.author RAILEANU, Olga
dc.date.accessioned 2022-04-03T19:11:29Z
dc.date.available 2022-04-03T19:11:29Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation RAILEANU, Olga. Condiții psihopedagogice de consiliere a familiei și liceenilor în contextul luării deciziilor în orientare profesională pedagogică. În: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale : Materialele conferinței ştiințifice naţionale cu participare internațională, 17 noiembrie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 166-179. ISBN 978-9975-46-567-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-567-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3039
dc.description Orice aspect al procesului educațional presupune implicare activă și influență pozitivă din exterior, având misiunea de a favoriza înțelegerea mai clară a condițiilor psihopedagogice de alegere a traseului profesional și de a încuraja liceenii în căutarea identității profesionale, comfortabile și realiste. Articolul tratează aspectele funcționale de orientare profesională pedagogică corectă, de susținere a familiei și liceenilor în proiectarea carierei, precum și asigurarea șanselor egale de dezvoltare individuală și integrare socială. Rolul consilierii psihopedagogice a familiei și a liceenilor este de a optimiza identificarea și mobilizarea resurselor personale de care dispun beneficiarii, găsirea alternativelor în scopul integrării socioprofesionale, valorificarea capacităților de a face față problemelor derivate din situațiile conflictuale ce pot apărea pe parcursul traseului profesional. en_US
dc.description.abstract Any aspect of the educational process involves active involvement and positive outside influence, with the mission to promote a clearer understanding of the psycho-pedagogical conditions for choosing the career path and to encourage high school students in search of professional identity, comfortable and realistic. The article deals with the functional aspects of correct pedagogical professional orientation, of supporting the family and high school students in career design, as well as ensuring equal opportunities for individual development and social integration. The role of psycho-pedagogical counseling for the family and high school students is to optimize the identification and mobilization of personal resources available to beneficiaries, finding alternatives for socio-professional integration, capitalizing on the ability to deal with problems arising from conflict situations that may arise during the career. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Counseling en_US
dc.subject Career guidance en_US
dc.subject Decision making en_US
dc.subject Socio-professional integration en_US
dc.subject Career path en_US
dc.subject Consiliere en_US
dc.subject Orientare profesională en_US
dc.subject Decizie en_US
dc.subject Integrare socioprofesională en_US
dc.subject Traseu professional en_US
dc.title Condiții psihopedagogice de consiliere a familiei și liceenilor în contextul luării deciziilor în orientare profesională pedagogică en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account