REPOZITORIU UPSC

Factori și condiții în dezvoltarea gândirii științifice la pedagogi prin prisma eficientizării procesului educațional

Show simple item record

dc.contributor.author SANDULEAC, Sergiu
dc.date.accessioned 2022-03-30T09:05:59Z
dc.date.available 2022-03-30T09:05:59Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation SANDULEAC, Sergiu. Factori și condiții în dezvoltarea gândirii științifice la pedagogi prin prisma eficientizării procesului educațional. În: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale : Materialele conferinței ştiințifice naţionale cu participare internațională, 17 noiembrie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 80-93. ISBN 978-9975-46-567-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-567-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3030
dc.description Articolul de față expune pas cu pas condițiile de dezvoltare a gândirii științifice la pedagogi din mai multe perspective. Prima perspectivă analizată în articol propune ca cadrul didactic să posede capacități cognitive de procesare şi organizare a cunoștințelor, aceste capacități cognitive au la bază principii de formare a gândirii critice, gândirii creative și se caracterizează prin identificarea de informații, argumente, puncte de vedere, înțelegere, explicare, exemplificare, stabilire de relații între diverse concepte etc. Capacitățile cognitive au la bază valorificarea primară și valorificarea complexă. Capacitățile metacognitive vin să structureze acest proces din perspectiva autoevaluării materializate în reflecțiile cadrului didactic asupra propriului proces de gândire și cuprinde reprezentările cu privire la cunoștințe și abilități de gândire științifică, facilitând învățarea autoreglată. O condiție de fond ce trebuie asigurată în dezvoltarea gândirii științifice la pedagogi o reprezintă caracteristicile enumerate: obiectivitatea, logica, continuitatea, profunzimea, inter-, pluri- și transdisciplinaritatea etc. Expunerea în detaliu a conceptelor menționate permite elucidarea factorilor și condițiilor în dezvoltarea gândirii științifice la pedagogi prin prisma eficientizării procesului educațional ca o condiție strict necesară dezvoltării unui sistem educațional competitiv pe fonul problemelor globale generate de pandemie. en_US
dc.description.abstract This article sets out step by step the conditions for the development of scientific thinking in pedagogues from several perspectives. The first perspective analyzed in the article proposes that teachers have cognitive abilities to process and organize knowledge, these cognitive abilities are based on the principles of formation of critical thinking, creative thinking and are characterized by identifying information, arguments, points of view, understanding, explanation, exemplification, establishing relationships between various concepts, etc. Cognitive abilities are based on primary capitalization and complex capitalization. Metacognitive abilities come to structure this process from the perspective of self-assessment materialized in the teacher's reflections on their own thinking process and includes representations on knowledge and skills of scientific thinking, facilitating self-regulated learning. A fundamental condition that must be ensured in the development of scientific thinking in pedagogues is represented by the listed characteristics: objectivity, logic, continuity, depth, inter-, multi- and transdisciplinarity, etc. The detailed exposition of the mentioned concepts allows the elucidation of the factors and conditions in the development of scientific thinking in pedagogues in terms of streamlining the educational process as a strictly necessary condition for developing a competitive education system against the global problems generated by the pandemic. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Scientific thinking en_US
dc.subject Pedagogues en_US
dc.subject Factors en_US
dc.subject Conditions en_US
dc.subject Educational system en_US
dc.subject Gândire științifică en_US
dc.subject Pedagogi en_US
dc.subject Condiții en_US
dc.subject Factori en_US
dc.subject Sistem educațional en_US
dc.title Factori și condiții în dezvoltarea gândirii științifice la pedagogi prin prisma eficientizării procesului educațional en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account