REPOZITORIU UPSC

Perspective de reconceptualizare a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic competent al cadrului didactic universitar și importanța autorității sale pedagogice

Show simple item record

dc.contributor.author CUZNEȚOV, Larisa
dc.date.accessioned 2022-03-29T18:35:50Z
dc.date.available 2022-03-29T18:35:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation CUZNEȚOV, Larisa. Perspective de reconceptualizare a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic competent al cadrului didactic universitar și importanța autorității sale pedagogice. În: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale : Materialele conferinței ştiințifice naţionale cu participare internațională, 17 noiembrie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 8-29. ISBN 978-9975-46-567-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-567-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3026
dc.description Articolul conține un studiu teoretic, care elucidează un șir de perspective și tendințe de redefinire a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale, abordate prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic al cadrului didactic universitar, al autorității lui pedagogice și a precizării valorificării în învățământul de specialitate a celor două paradigme: centrarea pe student și centrarea pe formarea competențelor profesionale. Studiul redă în detalii modelul personalității cadrului didactic universitar în contextul sporirii autorității epistemice și deontice, eficienței sale personale și profesionale prin analiza și precizarea importanței charismei pedagogice, vocației, altruismului, rezilienței și capacităților de autoactualizare și autoperfecționare permanent. en_US
dc.description.abstract The article contains a theoretical study, which elucidates a series of perspectives and trends to redefine the professionalization of teachers in the initial training process, approached through the analysis of the dimensions of the epistemic behavior of the university teacher, his pedagogical authority and the capitalization of specialized education. the two paradigms: focusing on the student and focusing on the training of professional skills. The study details the personality model of the university teacher in the context of increasing epistemic and deontic authority, his personal and professional efficiency by analyzing and specifying the importance of pedagogical charisma, vocation, altruism, resilience and permanent self-actualization and self-improvement. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Professionalization of teachers en_US
dc.subject Initial training en_US
dc.subject Pedagogical authority en_US
dc.subject Epistemic authority en_US
dc.subject Deontic authority en_US
dc.subject Self-improvement en_US
dc.title Perspective de reconceptualizare a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic competent al cadrului didactic universitar și importanța autorității sale pedagogice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account