REPOZITORIU UPSC

Relația dintre imaginea de sine și motivația învățării la preadolescenți ca factor al securității psihologice

Show simple item record

dc.contributor.author PERJAN, Carolina
dc.date.accessioned 2022-03-21T19:27:03Z
dc.date.available 2022-03-21T19:27:03Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation PERJAN, Carolina. Relația dintre imaginea de sine și motivația învățării la preadolescenți ca factor al securității psihologice. În: Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali : Materialele Conferinței Ştiințifice cu participare internațională, 12 noiembrie 2021. Chișinău : [S. n.], 2021, pp. 55-61. ISBN 978-9975-46-570-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-570-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2985
dc.description.abstract Each person's self-image is the "engine" of success in life. How great the success depends on its level. Likewise, the sensitive period in which the self-image is shaped is adolescence. The self-image being the central nucleus of the personality has a direct influence on the motivation, the latter being one of the pillars of success. We performed a psychological experiment through which we answered questions about the relationship between self-image and motivation to learn in adolescence in gender dependence. I also studied the level of mental comfort that is the basis of psychological security. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Adolescence en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Self-image en_US
dc.subject Psychological security en_US
dc.title Relația dintre imaginea de sine și motivația învățării la preadolescenți ca factor al securității psihologice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account