dc.contributor.author |
COCIUG, Victoria |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-21T07:45:43Z |
|
dc.date.available |
2022-03-21T07:45:43Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-564-9 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2974 |
|
dc.description |
Tema "Strategii de înlăturare a Bullying-ului şcolar în scopul prevenirii traumelor psihologice la adolescenţi”, presupune caracterizarea specificului fenomenului de Bullying și elaborarea modelului de strategie didactică relevantă unui proces educațional axat pe înlăturarea bullying-ului școlar în scopul prevenirii traumelor psihologice la adolescenți.
Noutatea și originalitatea științifică a temei constă în evidențierea aspectelor pozitive ale strategiilor, metodelor moderne, interactive, activ-participative, incluse în programul strategic de prevenire și intervenție, în urma aplicării căruia urmărindu-se scopul de a învăța pe adolescenți să gestioneze sentimentele și experiențele negative, să facă față agresiunii și bullying-ului.
În articol este propus un model de strategie didactică axată pe înlăturarea bullying-ului școlar în scopul prevenirii traumelor psihologice la adolescenți, căutarea căilor de eficientizare a gestionării efective a bullying-ului școlar, argumentarea necesității implicării active a copiilor ca agenți ai prevenirii, identificării și abordării bullying-ului în școală, în scopul formării cunoașterii orientate spre aptitudini bazate pe acţiune și a competenţelor centrate pe schimbare. |
en_US |
dc.description.abstract |
The theme "Strategies for removing school bullying in order to prevent psychological trauma in adolescents", involves the characterization of the specificity of the Bullying phenomenon and the elaboration of the model of didactic strategy relevant to an educational process focused on the elimination of school bullying in order to prevent psychological trauma in adolescents.
The scientific novelty and originality of the theme consists in highlighting the positive aspects of the strategies, modern, interactive, active-participatory methods, included in the strategic program of prevention and intervention, following the application of which is aimed at teaching children to manage negative feelings and experiences, to cope with aggression and bullying.
In the article is proposed a model of didactic strategy focused on the elimination of school bullying in order to prevent psychological trauma in adolescents, the search for ways to streamline the effective management of school bullying, the argumentation of the need for active involvement of children as agents of prevention, identification and approach to bullying in school, in order to form knowledge oriented to skills based on action and competences centered on change. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Strategy |
en_US |
dc.subject |
Bullying |
en_US |
dc.subject |
Prevention |
en_US |
dc.subject |
Intervention |
en_US |
dc.subject |
Psychological trauma |
en_US |
dc.subject |
Adolescents |
en_US |
dc.subject |
Strategie |
en_US |
dc.subject |
Prevenire |
en_US |
dc.subject |
Intervenție |
en_US |
dc.subject |
Traumă psihologică |
en_US |
dc.subject |
Adolescenți |
en_US |
dc.title |
Strategii de înlăturare a Bullying-ului şcolar în scopul prevenirii traumelor psihologice la adolescenţi |
en_US |
dc.title.alternative |
Strategies for removing school bullying in order to prevent psychological trauma in adolescents |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |