Abstract:
This work presents the genesis of two fundamental mental actions (affirmation and denial), which, being expressed by the child initially by non-verbal means (movements, facial expressions, vocalizations, emotions, etc.), then by laconic verbal and verbal means (yes and no), play an essential and a crucial role throughout a person's life and activities. The process of the origin and development of affirmation and denial is presented by the authors in this diary in chronological order through scientific observations and empirical data collected by them, based on facts obtained in a longitudinal way from the same subject / child, raised in the family of the authors during the first two years of life. in Romanian.
The monograph is intended for psychologists, educators, linguists, biologists, doctors, philosophers, students, parents, for all those who show interest and pragmatism in the assimilation and application of psychological knowledge.
Description:
În lucrare este prezentată geneza a două acțiuni mintale fundamentale, a afirmației și negației, care, fiind exprimate inițial prin mijloace non-verbale (mișcări, mimică, vocalizări, emoții ș.a.), apoi prin o serie de mijloace preverbale și verbale laconice (da și nu), joacă un rol esențial și decisiv în viața și activitatea umană. Procesul de naștere și dezvoltare evolutivă a afirmației și negației este prezentat în actualul jurnal cronologic prin observații științifice și probe empirice timp de aproape doi ani de zile în baza datelor înregistrate longitudinal de la unul și același copil/subiect, educat în familia autorilor.
Monografia este destinată psihologilor, pedagogilor, biologilor, lingviștilor, medicilor, filosofilor, studenților, părinților, tuturor celor care manifestă interes și pragmatism în asimilarea și aplicarea cunoștințelor psihologice.