dc.contributor.author |
POPESCU, Maria |
|
dc.contributor.author |
COJOCARU, Irina |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-17T08:17:40Z |
|
dc.date.available |
2022-03-17T08:17:40Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
POPESCU, Maria, COJOCARU, Irina. Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt. În: Aspecte psihosociale ale securităţii psihologice şi manifistării ei în plan social la copii : Materialele conferinței științifice internaționale, Chișinău, 29 octombrie 2021. Chișinău: [S. n.], 2021, pp. 210-216. ISBN 978-9975-46-564-9. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-564-9 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2959 |
|
dc.description |
În prezent, în literatura de specialitate, pentru desemnarea unei comunicări eficiente, descrierea comportamentelor sociale optime, care contribuie la formarea deprinderilor sociale, se întâlnesc tot mai des sintagmele: comunicare asertivă și comportament asertiv. Comportamentul asertiv contribuie la formarea abilităților sociale de interacțiune funcțională cu ceilalți. Astfel, în comunicare nu sunt încălcate nici drepturile personale, nici drepturile celorlalți, subiectul exprimându-și nevoile, dorințele, sentimentele și preferințele într-un mod deschis și onest, într-o manieră adecvată social. Comportamentul asertiv demonstrează respectul de sine și respectul față de ceilalți, promovează autodezvăluirea, autocontrolul și stima de sine pozitivă. Asertivitatea este cel mai eficient mod de a rezolva problemele interpersonale. Comunicarea directa, deschisa si sincera permite receptarea mesajelor fara distorsiuni, care menține relații cu ceilalți, asigura securitatea psihologica a grupului școlar si a fiecărui elev. |
en_US |
dc.description.abstract |
Currently, in the literature, for the designation of an efficient communication, the description of the optimal social behaviors, which contribute to the formation of social skills, the phrases are met more and more often: assertive communication and assertive behavior. Assertive behavior contributes to the formation of social skills of functional interaction with others. Thus, in communication, neither the personal nor the rights of others are violated, the subject expressing his needs, desires, feelings and preferences in an open and honest way, in a socially appropriate manner. Assertive behavior demonstrates self-respect and respect for others, promotes self-disclosure, self-control, and positive self-esteem. Assertiveness is the most effective way to solve interpersonal problems. Direct, open and honest communication allows the reception of messages without distortion, which maintains relationships with others, ensures the psychological security of the school group and each student. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Social skills |
en_US |
dc.subject |
Educational institution |
en_US |
dc.subject |
Psychological security |
en_US |
dc.subject |
Student |
en_US |
dc.subject |
Assertiveness |
en_US |
dc.subject |
Effective communication |
en_US |
dc.subject |
Abilități sociale |
en_US |
dc.subject |
Instituție de învățământ |
en_US |
dc.subject |
Securitate psihologică |
en_US |
dc.subject |
Asertivitate |
en_US |
dc.subject |
Comunicare eficientă |
en_US |
dc.title |
Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt |
en_US |
dc.title.alternative |
Factors of psychological security in an educational institution |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |