REPOZITORIU UPSC

Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt

Show simple item record

dc.contributor.author POPESCU, Maria
dc.contributor.author COJOCARU, Irina
dc.date.accessioned 2022-03-17T08:17:40Z
dc.date.available 2022-03-17T08:17:40Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation POPESCU, Maria, COJOCARU, Irina. Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt. În: Aspecte psihosociale ale securităţii psihologice şi manifistării ei în plan social la copii : Materialele conferinței științifice internaționale, Chișinău, 29 octombrie 2021. Chișinău: [S. n.], 2021, pp. 210-216. ISBN 978-9975-46-564-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-564-9
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2959
dc.description În prezent, în literatura de specialitate, pentru desemnarea unei comunicări eficiente, descrierea comportamentelor sociale optime, care contribuie la formarea deprinderilor sociale, se întâlnesc tot mai des sintagmele: comunicare asertivă și comportament asertiv. Comportamentul asertiv contribuie la formarea abilităților sociale de interacțiune funcțională cu ceilalți. Astfel, în comunicare nu sunt încălcate nici drepturile personale, nici drepturile celorlalți, subiectul exprimându-și nevoile, dorințele, sentimentele și preferințele într-un mod deschis și onest, într-o manieră adecvată social. Comportamentul asertiv demonstrează respectul de sine și respectul față de ceilalți, promovează autodezvăluirea, autocontrolul și stima de sine pozitivă. Asertivitatea este cel mai eficient mod de a rezolva problemele interpersonale. Comunicarea directa, deschisa si sincera permite receptarea mesajelor fara distorsiuni, care menține relații cu ceilalți, asigura securitatea psihologica a grupului școlar si a fiecărui elev. en_US
dc.description.abstract Currently, in the literature, for the designation of an efficient communication, the description of the optimal social behaviors, which contribute to the formation of social skills, the phrases are met more and more often: assertive communication and assertive behavior. Assertive behavior contributes to the formation of social skills of functional interaction with others. Thus, in communication, neither the personal nor the rights of others are violated, the subject expressing his needs, desires, feelings and preferences in an open and honest way, in a socially appropriate manner. Assertive behavior demonstrates self-respect and respect for others, promotes self-disclosure, self-control, and positive self-esteem. Assertiveness is the most effective way to solve interpersonal problems. Direct, open and honest communication allows the reception of messages without distortion, which maintains relationships with others, ensures the psychological security of the school group and each student. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Social skills en_US
dc.subject Educational institution en_US
dc.subject Psychological security en_US
dc.subject Student en_US
dc.subject Assertiveness en_US
dc.subject Effective communication en_US
dc.subject Abilități sociale en_US
dc.subject Instituție de învățământ en_US
dc.subject Securitate psihologică en_US
dc.subject Asertivitate en_US
dc.subject Comunicare eficientă en_US
dc.title Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt en_US
dc.title.alternative Factors of psychological security in an educational institution en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account