REPOZITORIU UPSC

Tendințe actuale în comportamentul preadolescenților

Show simple item record

dc.contributor.author LOSÎI, Elena
dc.date.accessioned 2022-03-14T12:47:26Z
dc.date.available 2022-03-14T12:47:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation LOSÎI, Elena. Tendințe actuale în comportamentul preadolescenților. În: Aspecte psihosociale ale securităţii psihologice şi manifistării ei în plan social la copii : Materialele conferinței științifice internaționale, Chișinău, 29 octombrie 2021. Chișinău: [S. n.], 2021, pp. 136-142. ISBN 978-9975-46-564-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-564-9
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2949
dc.description Răspândirea infecției cu coronavirus a dus la schimbări importante în viața de zi cu zi a oamenilor, mai ales atunci când oamenii au fost obligați să stea acasă. În același timp, activitățile impuse în perioada pandemiei au afectat sănătatea psihică nu numai a adulților, ci și a copiilor. Evident, această perioadă critică are influență asupra stării psihologice a populației, în special asupra copiilor. Situația dată este una nouă și tot ce este nou generează stres și crește efortul de adaptare. Izolarea la domiciliu înseamnă restrângerea posibilității de mișcare, interacțiuni sociale și comunicare cu semenii, toate aceste activități nu pot fi compensate prin comunicarea online. Efectele de stres și anxietate generate de situația actuală și copleșitoare de informații sunt resimțite în comportamentul copiilor. Articolul prezentat reprezintă o cercetare experimentală în care au fost incluși 126 de preadolescenți cu vârsta cuprinsă între 12 – 14 ani privind identificarea comportamentului dominant în preadolescență. en_US
dc.description.abstract The spread of infection with coronavirus has led to an important changes in daily people`s life, especially when people were required to stay at home. At the same time activities imposed during the pandemic period affected psychical health not only of adults but also of children. Obviously this critical period has influence on psychological state of population, especially on children. The given situation is a new one and everything that is new generates stress and increase effort to adapt. Isolation at home means restricting the possibility of movement, social interactions, and communication with peers, all this activities cannot be compensated by online communication. Stress and anxiety effects generated by present situation and overwhelming by information are felt in children behaviour. The given article represents an experimental research in which were include 126 preadolescents aged 12 – 14 years on the identification of dominant behaviour in preadolescence. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Stress en_US
dc.subject Anxiety en_US
dc.subject Aggressiveness en_US
dc.subject Assertiveness en_US
dc.subject Preadolescent en_US
dc.subject Stres en_US
dc.subject Anxietate en_US
dc.subject Agresivitate en_US
dc.subject Asertivitate en_US
dc.subject Preadolescenți en_US
dc.title Tendințe actuale în comportamentul preadolescenților en_US
dc.title.alternative Current trends in pre-adolescent behavior en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account