REPOZITORIU UPSC

Rolul gândirii științifice în asigurarea competenței de securizare psihopedagogică a elevilor din partea cadrelor didactice

Show simple item record

dc.contributor.author SANDULEAC, Sergiu
dc.date.accessioned 2022-03-11T09:20:58Z
dc.date.available 2022-03-11T09:20:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation SANDULEAC, Sergiu. Rolul gândirii științifice în asigurarea competenței de securizare psihopedagogică a elevilor din partea cadrelor didactice. În: Aspecte psihosociale ale securităţii psihologice şi manifistării ei în plan social la copii : Materialele conferinței științifice internaționale, Chișinău, 29 octombrie 2021. Chișinău: [S. n.], 2021, pp. 6-11. ISBN 978-9975-46-564-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-564-9
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2935
dc.description Securitatea psihologică reprezintă un subiect mult discutat atât în context psihoterapeutic cât și în context educațional. Articolul de față propune spre discuție analiza securității psihologice în context educațional din perspectiva stabilirii unor relații optime de interacțiune dintre elev și cadru didactic având la bază gândirea științifică și educația științifică. Rolul gândirii științifice fiind unul ce ar promova în primul rând cultura psihologică în calitate de factor și condiție de asigurare a securității psihologice în sistemul de învățământ. Cultura psihologică include diverse proprietăți psihologice în educația unei persoane, cum ar fi: aspectul motivațional, emoțional, intelectual, comunicativ, reflexiv, de reglementare etc., fiind conectate prin principii de coordonare și subordonare. Toate aceste proprietăți psihologice fiind mediate de gândirea științifică a cadrelor didactice contribuie la asigurarea unui mediu securizant pentru elevi din perspectiva alfabetizării psihologice (științifice), competenței psihologice, ce contribuie la formarea unei culturi psihologice mature din partea cadrelor didactice ce se reflectă prin autoreglare personală, asigură o interacțiune eficientă, sigură și umană cu oamenii, dar mai cu seamă cu elevii. en_US
dc.description.abstract Psychological security is a much-discussed topic both in a psychotherapeutic context and in an educational context. This article proposes for discussion the analysis of psychological security in an educational context from the perspective of establishing optimal relationships of interaction between student and teacher based on scientific thinking and scientific education. The role of scientific thinking being one that would primarily promote psychological culture as a factor and condition for ensuring psychological security in the education system. Psychological culture includes various psychological properties in a person's education, such as: motivational, emotional, intellectual, communicative, reflective, regulatory, etc., being connected by principles of coordination and subordination. All these psychological properties being mediated by the scientific thinking of teachers contribute to ensuring a safe environment for students from the perspective of psychological (scientific) literacy, psychological competence, which contributes to the formation of a mature psychological culture of teachers reflected by personal self-regulation, ensures an efficient, safe and humane interaction with people, but especially with students. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Psychological security en_US
dc.subject Scientific thinking en_US
dc.subject Students en_US
dc.subject Psychological culture en_US
dc.subject Educational environment en_US
dc.subject Pedagogues en_US
dc.subject Securitate psihologică en_US
dc.subject Gândire științifică en_US
dc.subject Elevi en_US
dc.subject Cultură psihologică en_US
dc.subject Mediu educațional en_US
dc.subject Pedagogi en_US
dc.title Rolul gândirii științifice în asigurarea competenței de securizare psihopedagogică a elevilor din partea cadrelor didactice en_US
dc.title.alternative The role of scientific thinking in ensuring the competence of psycho-pedagogical security of students by teachers en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account