dc.contributor.author |
LAȘCU, Cristina |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-07T12:41:30Z |
|
dc.date.available |
2022-03-07T12:41:30Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
LAȘCU, Cristina. Aspecte praxiologice ale predării literaturii române în gimnaziu. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 386-396. ISBN 978-9975-3461-1-5. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-3461-1-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2933 |
|
dc.description |
Orice sistem de învățământ realizează trei funcții educaționale
principale: cognitivă, praxiologică și axiologică. Lecția, ca formă de
organizare a procesului de învăţământ, asigură materializarea
dezideratelor educaționale. E absolut necesar ca între activitatea de
predare şi cea de învăţare să se stabilească o relație funcțională care să
permită atingerea scopului educativ propus. Datorită caracterului
reprezentativ al operei lui I. L. Caragiale, aceasta oferă un bun suport de
predare atât a noțiunilor de literatură, limbă și comunicare, cât și a
modelelor de conduită morală, de atitudine față de societate. În
învățământul contemporan, variația metodologică este o necesitate ce
poate fi satisfăcută îmbinând metodele tradiționale cu cele interactive.
Perenitatea unei opere de artă nu rezidă numai în talentrul literar al
autorului ei, ci și în perspectivele și tehnicile de abordare, mereu înnoite, cu care ne apropiem de text. Astfel, receptarea creației lui I. L. Caragiale
în școală depinde, atât de capacitățile intelectuale ale elevilor, cât și de
priceperea profesorului în îmbinarea și aplicarea corectă a metodelor de
predare și a procedeelor de motivație în vederea învățării. În prezetul
articol propunem câteva metode praxiologice de studiere a schițelor
caragialiene în gimnaziu. |
en_US |
dc.description.abstract |
Any education system performs three main educational functions:
cognitive, praxiological and axiological. The lesson, as a form of organization
of the educational process, ensures the materialization of educational
desires. It is absolutely necessary that a functional relationship should be
established between teaching and learning activity to achieve the proposed
educational goal. Due to the representative nature of I. L. Caragiale's work,
it provides a good teaching support for both the notions of literature,
language and communication, as well as models of moral conduct, attitude
towards society. In contemporary education, methodological variation is a
necessity that can be met by combining traditional and interactive methods.
The permanence of a work of art lies not only in the literary talent of its
author, but also in the perspectives and techniques of approach, always
renewed, with which we approach the text. Thus, the reception of I. L.
Caragiale's creation in school depends, both on the intellectual capacities of
the students and on the teacher's skill in merging and correctly applying
teaching methods and motivational processes for learning. In the
presentation of the article we propose some praxiological methods of
studying Caragialian sketches in middle school. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Lesson |
en_US |
dc.subject |
Teaching-learning-assessment |
en_US |
dc.subject |
Praxiological methods |
en_US |
dc.subject |
Individual work |
en_US |
dc.subject |
Group work |
en_US |
dc.subject |
Lecție |
en_US |
dc.subject |
Predare-învățare-evaluare |
en_US |
dc.subject |
Metode praxiologice |
en_US |
dc.subject |
Lucru individual |
en_US |
dc.subject |
Lucru în grup |
en_US |
dc.title |
Aspecte praxiologice ale predării literaturii române în gimnaziu |
en_US |
dc.title.alternative |
Praxiological aspects of teaching Romanian literature in gymnasium |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |