Abstract:
Inevitably, September marks the transition between two
seasons: the end of summer and the beginning of the school year. In
2020 conditions of the pandemic, a new school year brings with it new
experiences, new approaches, new teachers, new classmates, new
opportunities and new relationships. Although the relationships that the
adolescent forms in school with his colleagues are important, we can be
surprised about the most significant relationship, in terms of its success
and development, is the one that it forms with its teacher. Thus, the
teacher is the current mentor, who can help generously the teenager in
this situation. Another important aspect in the relationship with the
teacher is the parent, who is also a party who pursues certain goals to
reach his teenager. And these two relationships between parent and
adolescent, adolescent and teacher are managed by another important
factor which is the COVID-19 environment: how well the adolescent
communicates and collaborates at school and at home, how well is
dealing with new tech issues, online assessments, relationship with
peers etc., the issues which will be debated in this article.
Description:
Inevitabil este că luna septembrie marchează tranziția între
două anotimpuri: sfârșitul verii și toamna - începutul anului școlar. În
condițiile pandemiei din 2020, un nou an școlar aduce cu sine noi experiențe,
noi abordări, noi profesori, noi colegi de clasă, noi oportunități
și noi relații. Deși relațiile pe care adolescentul le formează în școală cu
colegii săi sunt importante, putem fi surprinși de cea mai semnificativă
relație, în ceea ce privește succesul și dezvoltarea acesteia, este cea pe
care o formează cu profesorul său. Astfel, profesorul este actualul mentor,
care poate juta cu generozitate adolescentul în această situație. Un
alt aspect important în relația cu profesorul este părintele, care de asemenea
urmărește anumite obiective pentru a ajunge la adolescentul său.
Și aceste două relații dintre părinte și adolescent, adolescent și profesor
sunt gestionate de un alt factor important, care este mediul actual în
pandemia COVID-19: cât de bine comunică și colaborează adolescentul
la școală și acasă, cât de bine se ocupă de problemele tehnologiilor noi,
evaluări online, relația cu colegii etc., problemele care vor fi dezbătute
în acest articol.