REPOZITORIU UPSC

Conceptul „Clasa Viitorului” o corelație socioculturală dintre sărăcie și instruirea profesională în Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author ZUBENSCHI, Mariana
dc.contributor.author GONȚA, Victoria
dc.contributor.author GOROBEȚ, Evelina
dc.date.accessioned 2022-03-04T12:46:10Z
dc.date.available 2022-03-04T12:46:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation ZUBENSCHI, Mariana, GONȚA, Victoria, GOROBEȚ, Evelina. Conceptul „Clasa Viitorului” o corelație socioculturală dintre sărăcie și instruirea profesională în Moldova. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 301-309. ISBN 978-9975-3461-1-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3461-1-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2923
dc.description Practica tradițională în psihologia vocațională și consilierea în carieră este o continuare a metodologiilor existente cu clienții, ajutândui să facă față în noul context economic. În acest domeniu, perspectivele, paradigmele și practicile ar trebui adaptate la efectele creșterii numărului de șomeri pe piața muncii, migrarea personalului etc. Metodologiile de recrutare trebuie să includă obiectivele de a menține angajarea continuă și orientarea profesională prin adaptabilitate, intenționalitate, învățare pe tot parcursul vieții și a raționament autobiografic. Practicile de consiliere profesională sunt dezvoltate intuitiv ca o formă larg răspândită de constructe profesionale. Metodologiile de parcurs profesional care sunt utilizate în Republica Moldova au de obicei intenția de a standardiza oferta de piață și de a nu lua în considerare dorințele adolescenților, aspirațiile și în primul rând capacitățile și abilitățile lor într-un anumit domeniu profesional. Alegerea unei profesii se axează doar pe sfaturile părinților, prietenii apropiați, sau doar pentru că nu există un model de carieră sau o strategie. Din aceste considerente, Future Classroom Concept are capacitatea de a reduce inegalitățile socio-culturale, deoarece vine cu soluții concrete, împuternicindu-i pe adepții săi cu abordări creative și practici inovatoare. en_US
dc.description.abstract The Moldovan traditional practice in vocational psychology and career counselling is a continuation of existing methodologies with clients, by helping them to cope in the new economic context. In this domain the perspectives, paradigms and practices should be adapted to the effects of increasing number of unemployed on the labor market, migration of staff from one planned work to another one, or from an organizational culture to other. The recruitment methodologies must fall to maintain the continuous employment and career orientation by the adaptability, intentionality, life-long learning and autobiographical reasoning. Vocational counselling practices are intuitively developed as a widespread form of vocational constructs. Methodologies of professional path that are used in the Republic of Moldova usually has the intention to standardize the market offer, and not to take into consideration the teenagers wish, aspirations and first of all their capacities and abilities in a particular professional field. Usually there are choosing a profession taking into consideration the parents or close friends advises, or just because they didn’t have a career model or strategy. For these reasons, Future Classroom Concept has the ability to reduce socio-cultural inequalities, because it comes with concrete solutions to every social injustice, empowering its followers with creative approaches and innovative practices. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Future Classroom Concept en_US
dc.subject Innovation en_US
dc.subject Technology en_US
dc.subject Vocational trainings en_US
dc.subject Viitorul concept de sală de clasă en_US
dc.subject Inovație en_US
dc.subject Tehnologie en_US
dc.subject Formare profesională en_US
dc.title Conceptul „Clasa Viitorului” o corelație socioculturală dintre sărăcie și instruirea profesională în Moldova en_US
dc.title.alternative Future Classroom Concept a sociocultural correlation between poverty and vocational trainings in Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account