| dc.contributor.author | GEORGESCU, Maria | |
| dc.date.accessioned | 2022-03-04T12:14:54Z | |
| dc.date.available | 2022-03-04T12:14:54Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.citation | GEORGESCU, Maria. Competență și exigențe profesionale în cariera didactică . In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 281-292. ISBN 978-9975-3461-1-5. | en_US |
| dc.identifier.uri | 978-9975-3461-1-5. | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2921 | |
| dc.description | Evoluţia cunoaşterii umane are un impact deosebit asupra statutului profesorului. Ritmul alert al progreselor ştiinţifice conduce la necesitatea abordărilor interdisciplinare şi multidisciplinare impuse de apariţia unor domenii noi, de amplificarea corelaţiilor între domenii. Standardul profesiei didactice este un instrument de apreciere a rezultatelor a cărui necesitate este revendicată din ce în ce mai des. Calitatea pregătirii personalului didactic concretizată, în special, în performanţele elevilor, constituie o problemă prioritară a învăţământului actual și se afirmă cu certitudine că baza învăţământului de calitate îl constituie nivelul de competenţă şi gradul de implicare a personalului didactic. Direcţiile macrosistemice ale inovării învăţământului se impun a fi concretizate, asigurând trecerea de la un sistem de standarde calitative la reglări de detalii, lăsând câmp de manifestare creativităţii în gândire şi acţiune cadrelor didactice. Se vehiculează tot mai des concepţia potrivit căreia eficacitatea carierei didactice poate fi determinată, în principal, în contextul elaborării competenţelor de bază şi a standardelor de competenţă. | en_US |
| dc.description.abstract | The evolution of human knowledge has a special impact on the status of the teacher. The fast pace of scientific progress leads to the need for interdisciplinary and multidisciplinary approaches imposed by the emergence of new fields, the amplification of correlations between fields. The standard of the teaching profession is a tool for assessing the results whose necessity is increasingly demanded. The quality of the teacher training materialized, especially in the students' performances, is a priority issue of the current education and it is stated with certainty that the basis of quality education is the level of competence and the degree of involvement of teachers. The macrosystemic directions of educational innovation need to be concretized, ensuring the transition from a system of qualitative standards to adjustments of details, leaving room for the manifestation of creativity in thinking and the action of teachers. It is circulated more and more often that the effectiveness of the teaching career can be determined, mainly, in the context of the elaboration of basic competences and competence standards. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" | en_US |
| dc.subject | Competence | en_US |
| dc.subject | Quality | en_US |
| dc.subject | Professionalism | en_US |
| dc.subject | Standards | en_US |
| dc.subject | Inovație | en_US |
| dc.subject | Tehnologie | en_US |
| dc.subject | Proiecte de cercetare | en_US |
| dc.title | Competență și exigențe profesionale în cariera didactică | en_US |
| dc.title.alternative | Competence and professional requirements in the teaching career | en_US |
| dc.type | Article | en_US |