Abstract:
During this pandemic period, both teachers and students had to
adapt to new trends to deepen their study disciplines. If the students
from the primary cycle assimilate knowledge of general culture, in the
university education they give their interest for the study channelling the
information’s towards the professional specialization. During university
education students have developed their personality largely than the
little ones, who are at another stage of the way of thinking. If before this
phenomenological period they used technology mostly to interact
socially, now they give a new connotation to technology. Ideally, it
should combine this way of online learning with practical applications
through technology, applications that motivate the student's creativity
and involvement at any age. The teacher has the special role of
maintaining them at the level of motivational interest, being necessary
the innovative technical endowment at the teaching place and the
adaptation of the lesson plans to the teaching environment.
Description:
În această perioadă de pandemie, atât cadrele didactice cât și
studenții au fost nevoiți să se adapteze noilor tendințe de a aprofunda
disciplinele de studiu. Dacă elevii din ciclul primar asimilează cunoștințe
de cultură generală, în învățământul universitar își dau interesul pentru
studiu canalizând infoemațiile spre specializarea profesională. Elevii și
studenții din învățământul universitar au dezvoltată personalitatea întro
mai mare măsură față de cei mici, care sunt la o altă etapă a modalității
de gândire. Dacă înainte de această perioadă fenomenologică utilizau
tehnologia în cea mai mare parte pentru a interacționa social, acum îi
dau o nouă conotație tehnologiei. Ideal ar fi să îmbine acest mod de
învățare online cu aplicații practice prin intermediul tehnologiei, aplicații
care să îi motiveze creativitatea și implicarea elevului în orice etapă de
vârstă. Cadrul didactic are deosebitul rol de a-i menține la cota de interes
motivațional, fiind necesară dotarea tehnică inovativă la locul de
predare și adaptarea planurilor de lecții mediului de predare.