REPOZITORIU UPSC

Impactul competenței digitale a cadrului didactic asupra eficienței creării contextelor de învățare transformativă

Show simple item record

dc.contributor.author BOTNARI, Valentina
dc.contributor.author REPEȘCO, Gabriela
dc.date.accessioned 2022-03-04T11:10:29Z
dc.date.available 2022-03-04T11:10:29Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation BOTNARI, Valentina, REPEȘCO, Gabriela. Impactul competenței digitale a cadrului didactic asupra eficienței creării contextelor de învățare transformativă. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 239-249. ISBN 978-9975-3461-1-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3461-1-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2916
dc.description Articolul dat prezintă argumentări metodologice privind semnificația deținerii și valorificării competenței digitale de către cadrul didactic pentru înregistrarea performanțelor în procesul organizării contextelor de învățare transformativă a formabililor. Subiectul transpus în situația învățării transformative, monitorizat după necesități, are oportunitatea deplină pentru a-și exercita competența de “a învăța să înveți” și, complementar, competența digitală în cadrul activității de învățare. Competența digitală face parte din categoria de competențe profesionale ale cadrului didactic și are drept scop crearea situațiilor facile de învățare a formabililor prin utilizarea diverselor tehnologii informaționale. Prioritate se acordă în acest articol prezentării unor intervenții educaționale specifice, având în calitate de reper TIC, acestea fiind raliate la fazele învățării transformative pe care un subiect le parcurge pentru a ajunge să fie transformat. Învățarea transformativă reprezintă una din cele mai adecvate noilor expectanțe, dat fiind faptul că ea oferă circumstanțe practice pentru a dezvolta noi forme de cunoaștere, compatibile cu cele tradiționale. Acest tip de învățare transpune subiectul în situații de învățare focusate pe achiziția anumitor mijloace de cunoaștere și cucerirea cunoașterii în sine, determinând, astfel, deschiderea pentru însușirea competențelor. Raționamentele deduse în baza judecăților de valoare cu privire la necesitatea deținerii competenței digitale de către pedagogi sunt codificate în concluzii. Articolul include recomandări adresate pedagogilor cu referire la problema cercetată. en_US
dc.description.abstract The present article comprises methodological arguments on the importance of teachers’ possession and capitalization of digital competence for achieving performance in the process of organizing the transformative learning contexts of the trainees. In the context of transformative learning the trainees, monitored according to the needs, have the full opportunity to exercise their “learning to learn” competence and, complementary, to exercise the digital competence within the learning activity. The digital competence is part of the professional skills category of teachers and aims to create easy learning situations for trainees through the use of various information technologies. The current study focuses mostly on presenting specific educational interventions, having as a benchmark ICT. These educational interventions are aligned with the phases of transformative learning that a trainee needs to go through in order to transform. Transformative learning is one of the most appropriate types of learning for the new expectations, given that it provides practical circumstances to develop new forms of knowledge, compatible with traditional ones. This type of learning transposes the subject into learning situations focused on the acquisition of certain means of knowledge and the acquisition of knowledge in itself, thus determining the openness for the acquisition of new skills. The research outcomes based on value judgements on the need of teachers to possess the digital competence are presented in the conclusions. The article includes recommendations for teachers with reference to the problem under research. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Competence en_US
dc.subject Digital competence en_US
dc.subject Transformative learning en_US
dc.subject Learning contexts en_US
dc.subject Competență en_US
dc.subject Competență digitală en_US
dc.subject Învățarea transformativă en_US
dc.subject Contexte de învățare en_US
dc.title Impactul competenței digitale a cadrului didactic asupra eficienței creării contextelor de învățare transformativă en_US
dc.title.alternative The impact of teachers' digital competence on the efficiency of creating transformative learning contexts en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account