Abstract:
In a world dominated by industrialization and consumering,
teenagers tend to escape and isolate themselves in the latest gadgets on
the market. Trough this article I propose to use this fact in favor of
education. This project will fully function in favor of the students. Plastic
education is the perfect subject trough adolescents can be educated in
the school of the future, also to convince them not to turn their backs
on the cristian orthodox cult Trough the temptations in the virtual space
and beyond. Therefore, trough these methods that fully combine the
latest trendy technologies with plastic education and the elements of
cristian orthodox cult, we want to facilitate the teachers work but at the
same time capture the attention of adolescents and motivate them to
better themselves and to be more generous with their peers without
discrediting or marginalising any of the people around them. In this way
the information will be distributed during the classes with the help of
the latest generation technologies to each adolescent in a unitary unit,
but also their possibility to intervene during the lesson in a interactive
manner in a very short time.
Description:
Într-o lume dominată de industrializare şi consumerism,
adolescenţii au tendinţa de a se refugia şi izola în gadgeturile de ultimă
generaţie. Prin acest articol îmi propun să folosim acest lucru în avantajul
educaţiei, lucrare ce va favoriza pe deplin adolescenţii.
Educaţia plastică este materia perfectă prin care adolescenţii se
pot educa în şcoala viitorului şi pentru a-i convinge să nu-şi întoarcă faţa
de la cultul creştin ortodox în favoarea tentaţiilor existente în spaţiul
virtual şi nu numai.
Astfel prin metode ce îmbină pe deplin tehnologia de ultimă
generaţie împreună cu Educaţia plastică şi elementele de cult creştin ortodox, dorim să uşurăm munca profesorului dar în acelaşi timp să
captăm atenţia adolescenţilor şi să îi motivăm pentru a fi mai buni, mai
generoşi cu semenii lor, fără a discredita sau marginaliza pe nimeni
dintre apropiaţii lor.
În acest fel informaţia va fi distribuită în timpul orelor de clasă cu
ajutorul tehnologiei de ultimă generaţie, fiecărui adolescent în parte
într-un tot unitar dar şi posibilitatea adolescenţilor de a interveni în
timpul lecţiei interactiv, într-un timp foarte scurt.