REPOZITORIU UPSC

Comunicarea online dintre profesor și studenți –caracteristică a societății cunoașterii

Show simple item record

dc.contributor.author VALI, Ilie
dc.date.accessioned 2022-03-01T19:45:11Z
dc.date.available 2022-03-01T19:45:11Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation VALI, Ilie. Comunicarea online dintre profesor și studenți –caracteristică a societății cunoașterii. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 176-195. ISBN 978-9975-3461-1-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3461-1-5.
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2907
dc.description Comunicarea online este una dintre caracteristicile societății cunoașterii. Printre caracteristicile societății actuale se numără: creșterea provocărilor în plan personal și social, accelerarea ritmului inovațiilor, înmulțirea cercetărilor aplicative care apelează la abordarea interdisciplinară, valorificarea educației nonformale și informale și comunicarea online. Societatea cunoașterii este o societate a conștiinței, în care tehnologia informațiilor și comunicării joacă un rol important. Fiind o societate bazată pe cunoaștere, societatea informațională este condiționată de societatea tehnologică, aceasta creând noi setări pentru a răspunde nevoilor de învățare pe parcursul întregii vieți. În studiul de față ne-am propus să prezentăm specificul societății cunoașterii și să identificăm aspectele esențiale ale comunicării online dintre profesor și studenți. Partea de cercetare aplicativă se bazează pe cuantificarea și interpretarea răspunsurilor studenților din anul al II-lea, de la Facultatea de Științe a Universității din Craiova, referitoare la avantajele și dezavantajele comunicării online în cadrul educației formale. Pe baza acestor date, se pot emite unele concluzii referitoare la felul în care studenții se raportează la comunicarea online în activitățile lor școlare și se pot face unele propuneri privind optimizarea comunicării profesorstudent în contextul provocărilor actuale. en_US
dc.description.abstract Online communication is one of the characteristics of the knowledge society. Among the characteristics of today's society are: increasing personal and social challenges, accelerating the pace of innovation, increasing applied research that uses an interdisciplinary approach, capitalizing on non-formal and informal education and online communication. The knowledge society is a society of consciousness, in which information and communication technology plays an important role. Being a knowledge-based society, the information society is conditioned by the technological society, which creates new settings to meet the needs of lifelong learning. In the present study we aimed to present the specifics of the knowledge society and to identify the essential aspects of online communication between teacher and students. The applied research part is based on the quantification and interpretation of the answers of the second year students, from the Faculty of Sciences of the University of Craiova, regarding the advantages and disadvantages of online communication in formal education. Based on these data, some conclusions can be drawn regarding the way students relate to online communication in their school activities and some proposals can be made to optimize teacher-student communication in the context of current challenges. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Knowledge society en_US
dc.subject Educational relationship en_US
dc.subject Online communication en_US
dc.subject Societatea cunoașterii en_US
dc.subject Relații educaționale en_US
dc.subject Comunicarea online en_US
dc.title Comunicarea online dintre profesor și studenți –caracteristică a societății cunoașterii en_US
dc.title.alternative Online communication between teacher and students - characteristic of the society of knowledge en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account