Abstract:
Games define childhood. Through games, we transmit emotions,
learn values, develop our communication skills, we socialize and prepare
ourselves for life. More specifically, board games develop patience,
concentration, strategic thinking, anticipation abilities and the memory
within children; they improve critical thinking and the intrinsic
motivation. Board games, or society games, train all psychic processes
and give space for desirable behaviors.
School has a definite role in the education of children and
appears constantly in their growth.
By implementing optional classes of board games in schools, we
believe that significant changes in the psychological, emotional and
behavioral development of the small pupil can be made. Children will
learn that there are situations when they need to wait, to have patience
in order to build, to accept the others, to train their attention, memory,
types of thinking, motivation, etc.
Description:
Jocul definește copilăria! Prin joc transmitem emoții, învățăm
valori, ne dezvoltăm comunicarea, socializăm, ne abilităm pentru viață.
Mai specific, jocul de masă, dezvoltă la copil răbdarea, concentrarea,
gândirea strategică și anticipativă, memoria; ajută copilul să învețe să
adreseze întrebări inteligente, să își dezvolte mai ușor motivația
intrinsecă. Jocul de masă sau „board game-ul” sau jocul de societate, în
diferitele lui forme antrenează toate procesele psihice ale omului și
orientează spre comportamente dezirabile.
Școala are un rol definitoriu în educația copiilor și este constantă
în creșterea lor.
Implementarea unor opționale de board games în școli, credem
că va aduce schimbări semnificative în dezvoltarea psiho-emoțională și
comportamentală a școlarului mic. Copilul va învăța că există situații
când trebuie să aștepte, copilul va învăța că lucrurile nu vin de-a gata, ci
trebuiesc construite cu răbdare, copilul va învăța să îi accepte pe ceilalți, sau că nu de fiecare dată lucrurile ies cum ne dorim, va învăța să lucreze
în echipă, își va exersa atenția, memoria, tipurile gândirii, motivația, etc.