Abstract:
Self-image shows how we perceive our own emotional, physical,
social, cognitive and spiritual characteristics. Because self-image
formation is a process that begins at an early age, in the family, it is the
role of teachers to coordinate training and development, so that the
child can form a vision of the world. Using the right tools, the teacher
can meet the proposed educational objectives. Thus, the auxiliary Read
and know yourself! it will prove to be the “school textbook” that will
have the role of guiding the teacher's activity, reading becoming a
fundamental formative factor in becoming the self. Auxiliary Read and
get to know yourself! designed for use by students, in the optional
subject of the same name, has as a starting point the hypothesis that if
methods appropriate to literary-artistic education are applied to form
the self-image of primary school students in the process of receiving the
literary text, then the quality of the self-image will be better. The choice
of reading as a way of forming self-image in students is not accidental,
because through reading a vision of the world can be developed in
students, through the real self, the unreal self, the future self.
Description:
Imaginea de sine reprezintă modul în care percepem propriile
caracteristici emoționale, fizice, sociale, cognitive și spirituale. Deoarece
formarea imaginii de sine este un proces care începe de la cea mai
fragedă vârstă, încă din familie, intră în rolul cadrelor didactice
coordonarea formării și dezvoltării, astfel încât copilului să i se poată
forma o viziune despre lume.Folosind instrumentele potrivite,
profesorul poate îndeplini obiectivele educaționale propuse. Astfel,
auxiliarul Citește și cunoaște-te pe tine însuți! se va dovedi a fi „manualul
școlar” care va avea rolul de a îndruma activitatea profesorului, lectura
devenind un factor formativ fundamental în devenirea sinelui. Auxiliarul
Citește și cunoaște-te! conceput pentru a fi utilizat de elevi, la disciplina
opțională cu același nume, are ca punct de plecare ipoteza că dacă se aplică metode adecvate educației literar-artistice pentru a forma
imaginea de sine a elevilor din învățământul primar în procesul de
primire a literaturii text, atunci calitatea imaginii de sine va fi mai bună.
Alegerea lecturii ca modalitate de formare a imaginii de sine la elevi nu
este întâmplătoare, deoarece prin lectură se poate dezvolta la elevi o
viziune asupra lumii, prin sinele real, sinele ireal, sinele viitor.