REPOZITORIU UPSC

Provocările pandemice: tehnologii informaționale și motivația pentru învățare

Show simple item record

dc.contributor.author ANTOCI, Diana
dc.contributor.author RĂDULESCU, Iuliana
dc.date.accessioned 2022-03-01T15:07:34Z
dc.date.available 2022-03-01T15:07:34Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation ANTOCI, Diana, RĂDULESCU, Iuliana. Provocările pandemice: tehnologii informaționale și motivația pentru învățare. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 116-135. ISBN 978-9975-3461-1-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3461-1-5.
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2901
dc.description Pandemia COVID-19, care a avut un impact fără precedent asupra omenirii și, în special, asupra întregului sistem de educație din întreaga lume, a provocat noi reflexii, poziții, abordări, acțiuni etc. inclusiv și în Republica Moldova. Educabilii fiind în autoizolare şi în condiții de studiu la distanță sunt expuși diferitor stări psihoemoţionale care afectează nu doar starea generală, dar şi reușita lor de învățare. Scopul prezentului articol constituie identificarea tehnologiilor informaționale şi comunicaționale (TIC) care pot fi utilizate în cadrul procesului de predare-învățare-evaluare în regim online pentru a dezvolta și a menține motivația pentru învățare la copiii de vârsta școlară mica. O deosebită atenție necesită abordarea calitativă a procesului de predare online, obiectivele fiind de a implica, motiva şi sprijini nu doar elevii în procesul educațional în perioada pandemică, dar și cadrele didactice. Articolul abordează conceptul de motivație pentru învățare din perspectiva centrării pe elev şi pe nevoia de a cunoaște şi a explora lumea înconjurătoare, examinează varii posibilități de utilizare a tehnologiilor informaționale şi comunicaționale pentru alfabetizare, comunicare, colaborare, creare a conținuturilor educaționale, soluționare a problemelor, siguranță. Ținând cont de provocările pandemiei, procesul de predareînvățare- evaluare în regim online a devenit un adevărat colac de salvare pentru întreg sistem de învățământ, iar utilizarea tehnologii informaționale și comunicaționale a devenit prioritatea de bază a sistemului de educație în Republica Moldova care asigură învățământul la distanță, menține motivația pentru învățare, dezvoltă competențe digitale, formează personalitatea. en_US
dc.description.abstract The COVID-19 pandemic, which had an unprecedented impact on humanity and, in particular, on the entire education system around the world, provoked new reflections, positions, approaches, actions, etc. including in the Republic of Moldova. Educators being in self-isolation and in distance learning conditions are exposed to different psychoemotional states that affect not only their general condition, but also their learning success. The purpose of this article is to identify information and communication technologies (ICT) that can be used in the online teaching-learning-assessment process to develop and maintain learning motivation in young school children. Particular attention requires a qualitative approach to the online teaching process, the objectives being to involve, motivate and support not only student in the educational process during the pandemic, but also teachers. The article addresses the concept of learning motivation from the perspective of student focusing and the need to know and explore the world around, examines various possibilities of using information and communication technologies for literacy, communication, collaboration, educational content creation, problem solving, safety. Taking into account the challenges of the pandemic, the online teaching-learning-assessment process has become a real lifeline for the entire education system, and using of information and communication technology has become the main priority of the education system in Moldova, which ensures distance learning, maintains learning motivation, develops digital competences, forms personality. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Information and communication technologies (ICT) en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Learning motivation en_US
dc.subject Digital competences en_US
dc.subject Online learning en_US
dc.subject Tehnologii informaționale şi comunicaționale (TIC) en_US
dc.subject Motivație en_US
dc.subject Motivație pentru învățare en_US
dc.subject Competențe digitale en_US
dc.title Provocările pandemice: tehnologii informaționale și motivația pentru învățare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account