dc.contributor.author |
LAZĂR, Emil |
|
dc.contributor.author |
CĂSĂNEANU, Adina-Elena |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-01T14:56:58Z |
|
dc.date.available |
2022-03-01T14:56:58Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
LAZĂR, Emil, CĂSĂNEANU, Adina-Elena. Aspecte ale învățării realizate în mediul on-line. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 103-115. ISBN 978-9975-3461-1-5. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-3461-1-5. |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2900 |
|
dc.description |
Specifică pedagogiei postmoderne, perspectiva constructivistă
oferă o abordare în care învățarea reprezintă o construcție a cunoașterii,
context în care cadrul didactic facilitează acest proces, contribuind la
lărgirea domeniului de cunoaștere al celor care învață. A învăța
presupune a folosi ceea ce știi, a aplica ceea ce ai acumulat în folosul tău
(construcția cunoașterii) și al celorlalți (a învăța să fii). De aceea este
interesantă o abordare a învățării ca proces și învățarea ca dimensiune a
unei realități pedagogice, culturale, utile individului. Corelația
postmodernismului pedagogic cu învățarea este mediată de ideea de
cunoaștere care trebuie realizată imediat, rapid, pe unitate individuală, cu valoare de reprezentativitate. De aceea cunoașterea este rezultanta
interacțiunii dintre ideile și experiențele celui care învață. Problematica
include topicuri de discuție multiple. În acest articol rămânem la câteva:
modelele acționale ale elevilor, situațiile de învățare oferite (structurarea,
flexibilitatea, diferențierea acestora). În acest sens crearea de noi
situaţii/ocazii de învăţare bazate pe educaţia digitală reclamă caracteristici
precum: actualizări rapide de conţinuturi, partajarea datelor, studiul în
reţea. E-learning urmărește metode noi şi eficiente de învăţare.
Înțelegem o construcție integrată a diferitelor elemente care alcătuiesc
mediul virtual de învățare. |
en_US |
dc.description.abstract |
Specific to postmodern pedagogy, the constructivist perspective
offers an approach in which learning is a construction of knowledge, a
context in which the teacher facilitates this process, contributing to
broadening the field of knowledge of learners. Learning involves using
what you know, applying what you have accumulated for your own
benefit (the construction of knowledge) and for others (learning to be).
That is why it is interesting to approach learning as a process and
learning as a dimension of a pedagogical, cultural reality, useful to the
individual. The correlation of pedagogical postmodernism with
learning is mediated by the idea of knowledge that must be realized
immediately, quickly, on individual unity, with representativeness
value. That is why knowledge is the result of the interaction between
the ideas and experiences of the learner. The issue includes multiple
topics of discussion. In this article we stick to a few: the students'
action models, the learning situations offered (their structuring,
flexibility, differentiation). In this sense, the creation of new learning
situations / opportunities based on digital education requires features
such as: quick content updates, data sharing, network study. Elearning
seeks new and effective learning methods. We understand an
integrated construction of the different elements that make up the
virtual learning environment. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Virtual learning |
en_US |
dc.subject |
Knowledge construction |
en_US |
dc.subject |
New learning environments |
en_US |
dc.subject |
Învățare virtuală |
en_US |
dc.subject |
Construcția cunoașterii |
en_US |
dc.subject |
Noi medii de învățare |
en_US |
dc.title |
Aspecte ale învățării realizate în mediul on-line |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |