REPOZITORIU UPSC

Didactica în era digitală

Show simple item record

dc.contributor.author DUMBRĂVEANU, Roza
dc.date.accessioned 2022-03-01T14:47:36Z
dc.date.available 2022-03-01T14:47:36Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation DUMBRĂVEANU, Roza. Didactica în era digitală. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 89-102. ISBN 978-9975-3461-1-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3461-1-5.
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2899
dc.description De trei decenii și mai mult, comunitatea academică discută despre utilizarea noilor tehnologii în educație și despre impactul lor inovator asupra procesului de învățare. În lucrare sunt prezentate succint transformările la care este supusă didactica în era digitală, precum și unele caracteristici ale abordării centrare pe student/elev, pe care le adoptă un profesor constructivist. Sunt descrise trăsăturile comune și diferențele dintre didactica clasică și didactica integrată cu Tehnologiile Informaționale și Comunicaționale (TIC), axată pe proiectarea învățării, numită e-didactică. În literatura de limbă română conceptul e-didactică practic lipsește, respectiv nu există publicații ale cercetătorilor în acest domeniu, care să fie făcute publice. Descrierile și afirmațiile din acest articol sunt făcute în baza unor lucrări în limba engleză, disponibile în spațiul web. Dezvoltarea conceptului de didactică în conceptul de e-didactică și înțelegerea corelării dintre ele oferă noi oportunități de realizare a procesului de predare & învățare & evaluare în era digitală. en_US
dc.description.abstract For three decades and more, the academic community has been discussing the use of new technologies in education and their innovative impact on the learning process. The paper briefly presents the transformations to which didactics in the digital age is subjected, as well as some characteristics of the learner-centered approach adopted by a constructivist teacher. The common features and differences between classical didactics and didactics integrated with Information anc Communication Technologies (ICT), focused on learning design, called edidactics, are described.The concept of e-didactics is practically missing, respectively there is no research in this field to be made public by academics in Romanian language. The descriptions and statements in this article are based on works in English, available on the Web.The development of the didactics concept in the e-didactics concept and the understanding of the correlation between them offer new opportunities to implement the teaching & learning & assessment process in the digital age. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject E-didactics en_US
dc.subject E-learning en_US
dc.subject E-teaching en_US
dc.subject Student centred learning en_US
dc.subject E-didactică en_US
dc.subject Învățare mediată electronic en_US
dc.subject E-predare en_US
dc.subject Învățare centrată pe student/elev en_US
dc.title Didactica în era digitală en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account