dc.contributor.author |
DUMBRĂVEANU, Roza |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-01T14:47:36Z |
|
dc.date.available |
2022-03-01T14:47:36Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
DUMBRĂVEANU, Roza. Didactica în era digitală. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 89-102. ISBN 978-9975-3461-1-5. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-3461-1-5. |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2899 |
|
dc.description |
De trei decenii și mai mult, comunitatea academică discută despre
utilizarea noilor tehnologii în educație și despre impactul lor inovator asupra
procesului de învățare. În lucrare sunt prezentate succint transformările la
care este supusă didactica în era digitală, precum și unele caracteristici ale
abordării centrare pe student/elev, pe care le adoptă un profesor
constructivist. Sunt descrise trăsăturile comune și diferențele dintre
didactica clasică și didactica integrată cu Tehnologiile Informaționale și
Comunicaționale (TIC), axată pe proiectarea învățării, numită e-didactică. În
literatura de limbă română conceptul e-didactică practic lipsește, respectiv
nu există publicații ale cercetătorilor în acest domeniu, care să fie făcute
publice. Descrierile și afirmațiile din acest articol sunt făcute în baza unor
lucrări în limba engleză, disponibile în spațiul web. Dezvoltarea conceptului
de didactică în conceptul de e-didactică și înțelegerea corelării dintre ele
oferă noi oportunități de realizare a procesului de predare & învățare &
evaluare în era digitală. |
en_US |
dc.description.abstract |
For three decades and more, the academic community has been
discussing the use of new technologies in education and their innovative
impact on the learning process. The paper briefly presents the
transformations to which didactics in the digital age is subjected, as well as
some characteristics of the learner-centered approach adopted by a
constructivist teacher. The common features and differences between
classical didactics and didactics integrated with Information anc
Communication Technologies (ICT), focused on learning design, called edidactics,
are described.The concept of e-didactics is practically missing,
respectively there is no research in this field to be made public by academics
in Romanian language. The descriptions and statements in this article are
based on works in English, available on the Web.The development of the
didactics concept in the e-didactics concept and the understanding of the
correlation between them offer new opportunities to implement the
teaching & learning & assessment process in the digital age. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
E-didactics |
en_US |
dc.subject |
E-learning |
en_US |
dc.subject |
E-teaching |
en_US |
dc.subject |
Student centred learning |
en_US |
dc.subject |
E-didactică |
en_US |
dc.subject |
Învățare mediată electronic |
en_US |
dc.subject |
E-predare |
en_US |
dc.subject |
Învățare centrată pe student/elev |
en_US |
dc.title |
Didactica în era digitală |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |