Abstract:
In this article we are addressing the need to use the digital
technologies in education domain at the beginning of 21'st century. There
are highlighted the advantages and the disadvantages of using innovative
technologies during the geography classes and in everyday life. We can
observe that the improovement of knowledge in digital domain of teachers
and students is a problem for Romania and also for Rep. Moldova and this
problem needs a solution as soon as possible in the context of the medical
crysis. The teaching process of geography classes depends on the
development of the teacher's abilities which determins the attractiveness of
the degree of motivation for students's education.
Description:
În articolul de față este abordată necesitatea folosirii tehnologiilor
digitale în educaţie la începutul secolului XXI. Sunt evidențiate avantajele și
dezavantajele utilizării tehnologilor inovative atât în cursul desfășurării orelor
de geografie cât și în viața de zi cu zi. Se observă că dezvoltarea
competenţelor digitale a cadrelor didactice şi elevilor reprezintă o problemă
pentru România ca și pentru Republica Moldova care necesită găsirea de
soluții cât mai rapid având în vedere criza din sănătate. Eficiența procesului
educațional la geografie depinde de dezvoltarea competențelor specifice,
care determină atractivitatea domeniului și gradul de motivare pentru
instruire al elevilor. De altfel competenţele specifice formate în cadrul
studierii Geografiei vor contribui la formarea profesională inițială a liceenilor
de astăzi realizânduse și numeroase conexiuni interdisciplinare.