REPOZITORIU UPSC

Utilizarea tehnologiei și internetului în învățământul universitar

Show simple item record

dc.contributor.author FRĂSINEANU, Ecaterina-Sarah
dc.date.accessioned 2022-03-01T12:42:43Z
dc.date.available 2022-03-01T12:42:43Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation FRĂSINEANU, Ecaterina-Sarah. Utilizarea tehnologiei și internetului în învățământul universitar. In : Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului : Culegere de articole ale conferinţei naţionale ştiinţifice cu participare internaţională (NSCIP), 27 noiembrie 2020, Chişinău. Chişinău : Garomont-Studio, 2021, pp. 52-63. ISBN 978-9975-3461-1-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3461-1-5.
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2894
dc.description În acest studiu ne-am concentrat pe un domeniu considerat de actualitate, e-Learning – înțeles ca instruire cu ajutorul internetului și tehnologiei. În e-Learning este necesar să se formeze competența digitală, în funcție de specificul formării studenților, deoarece există avantaje și, de asemenea, dificultăți întâmpinate. Competența digitală constă în utilizarea cu încredere și în mod critic a întregii game de tehnologii ale informației și comunicațiilor pentru: informare, comunicare și soluționare a problemelor în toate domeniile vieții, fiind necesară ambelor categorii de actori implicați în actul didactic – profesori și studenți. Aplicarea la studenți ne-a arătat necesitatea modernizării ofertei educaționale, de la regândirea cursurilor, până la disponibilizarea resurselor materiale și, de asemenea, nevoia de a dezvolta și alte competențe. În cele mai multe cazuri, e-learning ajută la îmbunătăţirea rezultatelor procesului de învăţământ, însă această contribuţie depinde de domeniul de studiu al studenţilor şi, uneori, apar o serie de neajunsuri privind calitatea activităţii realizate. Resursa virtuală poate antrena o învăţare superficială, prin focalizarea asupra elementelor de prezentare şi nu asupra semnificaţiilor, prin incertitudinea datelor, prin “împrumutul tacit al ideilor” etc., de aceea, este necesară competenţa informațional-metodologică. en_US
dc.description.abstract In this study we focused on a topical field, eLearning – understood as training with the help of the Internet and technology. In e-Learning it is necessary to train digital competence, depending on the specifics of student training, because there are advantages and, also, difficulties encountered. The digital competence consists in the confident and critical use of the entire range of information and communication technologies for: information, communication and problem solving in all areas of life, being necessary for both categories of actors involved in teaching – teachers and students. The application to students showed us the need to modernize the educational offer, from rethinking courses to making available material resources and also the need to develop other competencies. In most cases, e-learning helps to improve the results of the educational process, but this contribution depends on the field of study of the students, and, sometimes, there are a number of failures, regarding the quality of the activity performed. This virtual resource can train a superficial learning, by focusing on the elements of presentation and not on the meanings, by the uncertainty of the data, by the “tacit borrowing of ideas”, etc., therefore, is required informational-methodological competence. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject E-learning en_US
dc.subject Technology en_US
dc.subject Competencies en_US
dc.subject Specific learning en_US
dc.subject Higher education en_US
dc.subject Tehnologie en_US
dc.subject Competențe en_US
dc.subject Învățare specifică en_US
dc.subject Învățământ universitar en_US
dc.title Utilizarea tehnologiei și internetului în învățământul universitar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account