dc.contributor.author |
OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-23T15:05:22Z |
|
dc.date.available |
2022-02-23T15:05:22Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona. Cultivarea curiozităţii copiilor pentru performanţele şcolare. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 3. pp. 194-198. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-562-5 (Vol.3). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-559-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-562-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2873 |
|
dc.description.abstract |
When the child is curious, the brain becomes more involved and creates a more meaningful experience, due to the release of dopamine. This determines the preservation of that event as a more vivid episodic memory; therefore, the more curious the children are about a topic, the more motivated, focused and assimilated the new skills or knowledge will be. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Curiosity |
en_US |
dc.subject |
Wonder learning |
en_US |
dc.title |
Cultivarea curiozităţii copiilor pentru performanţele şcolare |
en_US |
dc.title.alternative |
Cultivating children's curiosity for school performance |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |