REPOZITORIU UPSC

Cultivarea curiozităţii copiilor pentru performanţele şcolare

Show simple item record

dc.contributor.author OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona
dc.date.accessioned 2022-02-23T15:05:22Z
dc.date.available 2022-02-23T15:05:22Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona. Cultivarea curiozităţii copiilor pentru performanţele şcolare. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 3. pp. 194-198. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-562-5 (Vol.3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-562-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2873
dc.description.abstract When the child is curious, the brain becomes more involved and creates a more meaningful experience, due to the release of dopamine. This determines the preservation of that event as a more vivid episodic memory; therefore, the more curious the children are about a topic, the more motivated, focused and assimilated the new skills or knowledge will be. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Curiosity en_US
dc.subject Wonder learning en_US
dc.title Cultivarea curiozităţii copiilor pentru performanţele şcolare en_US
dc.title.alternative Cultivating children's curiosity for school performance en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account