REPOZITORIU UPSC

Modalităţi de corelare a conţinuturilor matematice cu elementele de limbaj plastic în cadrul activităţilor integrate desfăşurate în grădiniţă

Show simple item record

dc.contributor.author PAVLENCO, Mihaela
dc.date.accessioned 2022-02-23T14:56:14Z
dc.date.available 2022-02-23T14:56:14Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation PAVLENCO, Mihaela. Modalităţi de corelare a conţinuturilor matematice cu elementele de limbaj plastic în cadrul activităţilor integrate desfăşurate în grădiniţă. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 3. pp. 187-194. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-562-5 (Vol.3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-562-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2872
dc.description.abstract The integrated approach to curricular contents come as a desideratum of the new curriculum for Early Education. The ways of integrating the curricular contents are miscellaneous and they depend on the competences of the teachers to harmoniously combine the teaching strategies and the contents of different domains of activity. Plastic education with its elements of plastic language blends harmoniously with all the mathematical contents developed in kindergarten. They provide a realm in which the child solves many problems encountered in real life. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Integration en_US
dc.subject Mathematical en_US
dc.subject Representations en_US
dc.subject Preschool age en_US
dc.subject Plastic language en_US
dc.subject Kindergarten en_US
dc.title Modalităţi de corelare a conţinuturilor matematice cu elementele de limbaj plastic în cadrul activităţilor integrate desfăşurate în grădiniţă en_US
dc.title.alternative The ways to correlate mathematical contents with elements of plastic language in the integrated activities carried out in kindergarten en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account