REPOZITORIU UPSC

Impactul curentelor filosofico-ideatice dominante în secolul al XX-lea asupra schimbărilor de paradigmă în educaţie

Show simple item record

dc.contributor.author PAPUC, Ludmila
dc.date.accessioned 2022-02-22T13:55:50Z
dc.date.available 2022-02-22T13:55:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation PAPUC, Ludmila. Impactul curentelor filosofico-ideatice dominante în secolul al XX-lea asupra schimbărilor de paradigmă în educaţie. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 3. pp. 117-123. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-562-5 (Vol.3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-562-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2859
dc.description.abstract The current research introduces a series of concepts and key-messages migrating to the field of education from the philosophical and ideational currents of the 20th century. The results obtained through the analysis and synthesis of the resources underline the balanced character of today’s educational concepts, confirmed by theoretical and methodological dimensions, with a view to reconsidering the pedagogical paradigm. The conclusions highlight the importance of the research toward the identification of solutions to the new social problems and to the educational system, through systemic reconsideration and applying the synergetic methodology to the educational domain, determining a systemic reconsideration. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Navigationism en_US
dc.subject Connectivism en_US
dc.subject Reflexive practice en_US
dc.subject Synergetic methodology în education/în the educational system en_US
dc.title Impactul curentelor filosofico-ideatice dominante în secolul al XX-lea asupra schimbărilor de paradigmă în educaţie en_US
dc.title.alternative The impact of 20th century philosophical and ideational currents on paradigm changes în education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account