REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea competenţei de investigare geografică în ciclul liceal – condiţie sine qua non a atigerii autonomiei învăţării pe tot parcursul vieţii

Show simple item record

dc.contributor.author DUMITRAȘCU, Doina Maria
dc.date.accessioned 2022-02-22T10:21:19Z
dc.date.available 2022-02-22T10:21:19Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation DUMITRAȘCU, Doina Maria. Dezvoltarea competenţei de investigare geografică în ciclul liceal – condiţie sine qua non a atigerii autonomiei învăţării pe tot parcursul vieţii. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 3. pp. 69-73. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-562-5 (Vol.3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-562-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2852
dc.description.abstract The article deals with the theoretical aspects of the investigative competence related to lifelong learning in a technological society, respectively to the paradigm of quality education and the paradigm of innovative education. The study is an approach of the development of the attributes of this competence in the online environment to the geography discipline, in order to achieve the quality of educational process, designed as an optimal between efficiency and effectiveness. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Investigative competence en_US
dc.subject Citizen inquiry en_US
dc.subject Paradigm of innovative education en_US
dc.subject Lifelonglearning en_US
dc.subject Personal learning environment en_US
dc.subject Conectivism en_US
dc.title Dezvoltarea competenţei de investigare geografică în ciclul liceal – condiţie sine qua non a atigerii autonomiei învăţării pe tot parcursul vieţii en_US
dc.title.alternative Developing the competence of geographical investigation in the high school cycle - a Sine Qua Non condition for achieving lifelong learning autonomy en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account