dc.contributor.author |
TELEMAN, Angela |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-21T14:35:58Z |
|
dc.date.available |
2022-02-21T14:35:58Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
TELEMAN, Angela. Modalități didactice de interpretare a datelor unei investigații în cadrul disciplinei științe. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 3. pp. 48-52. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-562-5 (Vol.3). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-559-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-562-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2843 |
|
dc.description.abstract |
Investigative learning is promoted as a necessary activity to improve the way science is learned. The ability to interpret data and experimental evidence scientifically is a component of basic science competence. Information construction and reading will be done respecting certain methodological stages in the primary classes. The simplest way to record data is the table, it allows the data to be rationed to draw a conclusion. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Science competence |
en_US |
dc.subject |
Investigation |
en_US |
dc.title |
Modalități didactice de interpretare a datelor unei investigații în cadrul disciplinei științe |
en_US |
dc.title.alternative |
Teaching ways of interpreting the data of an investigation in the science discipline |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |