REPOZITORIU UPSC

Modalități didactice de interpretare a datelor unei investigații în cadrul disciplinei științe

Show simple item record

dc.contributor.author TELEMAN, Angela
dc.date.accessioned 2022-02-21T14:35:58Z
dc.date.available 2022-02-21T14:35:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation TELEMAN, Angela. Modalități didactice de interpretare a datelor unei investigații în cadrul disciplinei științe. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 3. pp. 48-52. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-562-5 (Vol.3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-562-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2843
dc.description.abstract Investigative learning is promoted as a necessary activity to improve the way science is learned. The ability to interpret data and experimental evidence scientifically is a component of basic science competence. Information construction and reading will be done respecting certain methodological stages in the primary classes. The simplest way to record data is the table, it allows the data to be rationed to draw a conclusion. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Science competence en_US
dc.subject Investigation en_US
dc.title Modalități didactice de interpretare a datelor unei investigații în cadrul disciplinei științe en_US
dc.title.alternative Teaching ways of interpreting the data of an investigation in the science discipline en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account