REPOZITORIU UPSC

Особенности организации работы над нехудожественным текстом на уроках русского языка и литературы в начальной школе

Show simple item record

dc.contributor.author КУРАЧИЦКИ, Анжела
dc.date.accessioned 2022-02-21T12:03:46Z
dc.date.available 2022-02-21T12:03:46Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation КУРАЧИЦКИ, Анжела. Особенности организации работы над нехудожественным текстом на уроках русского языка и литературы в начальной школе. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 3. pp. 34-38. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-562-5 (Vol.3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-562-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2838
dc.description Alfabetizarea este competența educațională de bază a lumii moderne, care permite fiecărei persoane să învețe de-a lungul vieții și să stăpânească informații noi, accesând cultura mondială și națională și extinzându-și lumea interioară. Una dintre abilitățile principale ale elevilor, care joacă un rol important în formarea alfabetizării, este citirea de texte – literare și nonliterare. Studiile internaționale subliniază importanța lucrării cu fiecare dintre aceste tipuri de text. Curriculumul învățământului primar din Republica Moldova vizează introducerea unui text nonliterar în procesul de predare a copiilor din școala primară. Procesul de lucru asupra acestui text necesită de la un profesor modern capacitatea de a organiza munca și de a introduce tehnici care să permită asimilarea conținutul unui text nonliterar. Munca intenționată în această direcție va forma un model al unui cititor competent, care nu numai că va avea interes pentru carte, dar și va dobândi cunoștințele și abilitățile necesare în viața de zi cu zi. en_US
dc.description.abstract Literacy is the basic educational competence of the modern world, which allows each person to learn throughout life and master new information, gaining access to world and national culture, and expanding their inner world. One of the main skills of students, which plays a large role in the formation of literacy, is reading texts - fictional and non-fictional. International studies emphasize the importance of working with each of these types of text. The primary education curriculum in the Republic of Moldova aims at introducing a non-fictional text into the teaching process of primary school children. The process of working on this text requires from a modern teacher the ability to organize work and introduce techniques that allow assimilating the content of a non-fictional text. Purposeful work in this direction will form a model of a competent reader, who will not only have an interest in the book, but will also acquire the knowledge and skills necessary in everyday life. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Literacy en_US
dc.subject Reading literacy en_US
dc.subject Fictional / non-fictional text en_US
dc.subject Types of non-fictional texts en_US
dc.subject Techniques for working on non-fictional texts en_US
dc.subject Alfabetizare en_US
dc.subject Alfabetizare în citire en_US
dc.subject Text literar / nonliterar en_US
dc.subject Tipuri de texte nonliterare en_US
dc.subject Tehnici de lucru asupra textelor nonliterare en_US
dc.title Особенности организации работы над нехудожественным текстом на уроках русского языка и литературы в начальной школе en_US
dc.title.alternative The dictactic modalities of considering the literary text at the primary teaching level en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account