REPOZITORIU UPSC

Die Wissenschaftssprache Deutsch als herausforderung in der germanistischen lehre

Show simple item record

dc.contributor.author DORIS, Sava
dc.date.accessioned 2022-02-18T15:22:30Z
dc.date.available 2022-02-18T15:22:30Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation DORIS, Sava. Die Wissenschaftssprache Deutsch als herausforderung in der germanistischen lehre. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 2. pp. 389-397. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-561-8 (Vol.2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-561-8
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2832
dc.description Pornind de la cerinţele în elaborarea lucrărilor academice articolul îşi propune să evidenţieze importanţa stăpânirii convenţiilor comunicării ştiinţifice. Literatura dedicată particularităţilor practicilor de comunicare în mediul academic a semnalat discrepanţa dintre nivelul de cunoaştere al unei limbi străine, chiar superior, şi cel al îndeplinirii standardelor de exigenţă din perspectiva gestionării structurilor fixe specifice şi definitorii pentru producerea de texte academice/ştiinţifice. De aici rezultă că un grad ridicat de competenţă lingvistică nu garantează stăpânirea limbajului ştiinţific cotidian (LŞC) ori satisfacerea cerinţelor discursului ştiinţific. Prin urmare, lucrarea expune nu doar dificultăţile însuşirii limbajului ştiinţific la vorbitorii non-nativi de limbă germană, ci şi importanţa dezvoltării competenţelor specifice necesare utilizării limbii germane în discursul ştiinţific în cadrul discipinei scriere academică. en_US
dc.description.abstract Starting from the requirements in the elaboration of academic works, the article aims to highlight the importance of mastering the conventions of scientific communication. The literature dedicated to the particularities of communication practices in academia has pointed to the discrepancy between the level of knowledge of a foreign language, even higher, and that of meeting the standards of exigency from the perspective of managing specific fixed and defining structures for producing academic/scientific texts. It follows that a high degree of linguistic competence does not guarantee the mastery of everyday scientific language (CSL) or the satisfaction of the requirements of scientific discourse. Therefore, the paper exposes not only the difficulties of acquiring scientific language to non-native German speakers, but also the importance of developing the specific skills needed to use German in scientific discourse within the discipline of academic writing. en_US
dc.language.iso de en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject German language in scientific discourse en_US
dc.subject Everyday scientific language en_US
dc.subject Academic writing en_US
dc.subject Collocations en_US
dc.subject Limba germană în discursul ştiinţific en_US
dc.subject Limbajul ştiinţific cotidian en_US
dc.subject Scriere academică en_US
dc.subject Colocaţii en_US
dc.title Die Wissenschaftssprache Deutsch als herausforderung in der germanistischen lehre en_US
dc.title.alternative German language in scientific discourse as a challenge in germanistic teaching en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account