dc.contributor.author |
FRANKENFELD, Christian |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-18T09:10:21Z |
|
dc.date.available |
2022-02-18T09:10:21Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
FRANKENFELD, Christian. „Poetry-slam“ im daf-unterricht: überlegungen am beispiel eines deutsch-albanischen workshops im oktober 2018. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 2. pp. 364-370. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-561-8 (Vol.2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-559-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-561-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2828 |
|
dc.description |
În ultimele două decenii, slam-ul poeziei a devenit o formă tot mai populară de exprimare literară la nivel mondial. Pe lângă evenimentele populare de seară ale unor artişti slam cunoscuţi, formatul este de asemenea utilizat pe scară largă la cursurile de literatură din şcolile şi universităţile germane. Există numeroase publicaţii despre concepte didactice, precum şi fişe de lucru instructive, dar până în prezent s-a publicat foarte puţină literatură de cercetare cu privire la aplicarea sa la cursurile de limbi străine germane. În lucrarea următoare, istoria şi principiile de bază ale poeziei slam sunt explorate în detaliu. După o explicare a regulilor de bază şi a condişiilor necesare poeziei slam, se va pune un accent special pe ideea de bază a literaturii „de jos în sus.” Pe baza unui atelier germano-albanez care a avut loc în octombrie 2018, opţional sunt dezbătute modificări ale modelelor normale ale poeziei slam şi sunt evidenţiate domeniile de probleme practice. Acestea includ obstacole organizaţionale, precum şi diferite concepţii culturale. În loc să urmeze proceduri rigide, se foloseşte o abordare de încercare şi eroare în conformitate cu spiritul general al poeziei slam. Sunt descrise acomodările culturale necesare atât de către instructorii atelierului, cât şi de către participanţi. Slamul poeziei este astfel înţeles ca un câştig intercultural pentru toţi participanţii. |
en_US |
dc.description.abstract |
During the last two decades, poetry slam has become an increasingly popular form of literary expression worldwide. In addition to popular evening events by well-known slam artists, the format is also widely used in literature classes at German schools and universities. There exist many publications on didactic concepts, as well as instructive work sheets, yet very little research literature on its application to German foreign language classes has been published to date. In the following paper, the history and basic principles of slam poetry are explored in detail. After an explication of the basic rules and necessary conditions of slam poetry, a special focus will be put on the underlying idea of literature ‘from the bottom up.’ On the basis of a German-Albanian workshop that took place in October 2018, optional changes to the normal patterns of slam poetry are debated, and practical problem areas are highlighted. These include organizational obstacles as well as different cultural conceptions. Rather than following rigid procedures, a trial and error approach is used in accordance with the general spirit of poetry slam. Necessary cultural accommodations by both the workshop instructors and the participants are described. Poetry slam is thus understood as an intercultural gain for all participants. |
en_US |
dc.language.iso |
de |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Poetry slam |
en_US |
dc.subject |
German foreign language classes |
en_US |
dc.subject |
International workshops |
en_US |
dc.subject |
Interculturalism |
en_US |
dc.subject |
Southeastern Europe |
en_US |
dc.subject |
Slam de poezie |
en_US |
dc.subject |
Cursuri de limbi străine germane |
en_US |
dc.subject |
Ateliere internaționale |
en_US |
dc.subject |
Interculturalism |
en_US |
dc.subject |
Sud-estul Europei |
en_US |
dc.title |
„Poetry-slam“ im daf-unterricht: überlegungen am beispiel eines deutsch-albanischen workshops im oktober 2018 |
en_US |
dc.title.alternative |
”Poetry-slam” in daf-lessons: considerationsusing the example of a German-Albanian workshop in october 2018 |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |