REPOZITORIU UPSC

Formation of sociocultural competence in teaching the English language at the upper-intermediate level

Show simple item record

dc.contributor.author SAGOIAN, Eraneac
dc.contributor.author SAGOYAN, Agunik
dc.contributor.author SOLODOVNICOVA, Anna
dc.date.accessioned 2022-02-18T08:11:45Z
dc.date.available 2022-02-18T08:11:45Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation SAGOIAN, Eraneac, SAGOYAN, Agunik, SOLODOVNICOVA, Anna. Formation of sociocultural competence in teaching the English language at the upper-intermediate level. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 2. pp. 336-344. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-561-8 (Vol.2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-561-8
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2824
dc.description.abstract The notable shift of focus in the field of education in more recent years fostered the idea of teaching a foreign language communicatively, that is, acquiring linguistic competence and communicative skills. Our fundamental interest in this article is sociocultural competence, referring to the speaker’s knowledge of how to convey messages within social and cultural context including a better understanding of the conventions of language usage in a society. The article deals with the necessity and value of implementation of teaching the sociocultural competence to students of the upper-intermediate level of English language proficiency and its integration into EFL classes in the context of culture, its values and society for successful communication based upon sociocultural knowledge. en_US
dc.description.sponsorship Deplasarea vizibilă a centrului de interes în domeniul educației a încurajat ideea predării limbilor străine bazate pe competențe. Interesul nostru fundamental pentru acest articol este competența socioculturală care se referă la cunoștințele vorbitorului despre cum să transmită mesaje în contextul social și cultural. Acest lucru ridică problema transferării propriei înțelegerii aspectului sociocultural în cultura limbii străine. Pe deasupra, conștientizarea diferențelor interculturale este introdusă treptat în curriculum de limbi străine. Articolul se referă la necesitatea implementării a predării competenței socioculturale pentru studenții de nivel preavansat și integrarea acesteia în clasele EFL pentru o comunicare de succes bazată pe cunoștințe socioculturale. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Communicative competence en_US
dc.subject Sociocultural competence en_US
dc.subject Foreign language acquisition en_US
dc.subject English as a foreign language en_US
dc.subject Upper-intermediate level en_US
dc.subject Linguistics en_US
dc.subject Competența comunicativă en_US
dc.subject Competența socioculturală en_US
dc.subject Achiziția limbilor străine en_US
dc.subject Engleza ca limbă străină en_US
dc.subject Nivelul preavansat en_US
dc.subject Lingvistică en_US
dc.title Formation of sociocultural competence in teaching the English language at the upper-intermediate level en_US
dc.title.alternative Formarea competenței socioculturale în predarea limbii engleze la nivelul de cunoștințe preavansat en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account