dc.contributor.author |
SAGOIAN, Eraneac |
|
dc.contributor.author |
SAGOYAN, Agunik |
|
dc.contributor.author |
SOLODOVNICOVA, Anna |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-18T08:11:45Z |
|
dc.date.available |
2022-02-18T08:11:45Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
SAGOIAN, Eraneac, SAGOYAN, Agunik, SOLODOVNICOVA, Anna. Formation of sociocultural competence in teaching the English language at the upper-intermediate level. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 2. pp. 336-344. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-561-8 (Vol.2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-559-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-561-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2824 |
|
dc.description.abstract |
The notable shift of focus in the field of education in more recent years fostered the idea of teaching a foreign language communicatively, that is, acquiring linguistic competence and communicative skills. Our fundamental interest in this article is sociocultural competence, referring to the speaker’s knowledge of how to convey messages within social and cultural context including a better understanding of the conventions of language usage in a society. The article deals with the necessity and value of implementation of teaching the sociocultural competence to students of the upper-intermediate level of English language proficiency and its integration into EFL classes in the context of culture, its values and society for successful communication based upon sociocultural knowledge. |
en_US |
dc.description.sponsorship |
Deplasarea vizibilă a centrului de interes în domeniul educației a încurajat ideea predării limbilor străine bazate pe competențe. Interesul nostru fundamental pentru acest articol este competența socioculturală care se referă la cunoștințele vorbitorului despre cum să transmită mesaje în contextul social și cultural. Acest lucru ridică problema transferării propriei înțelegerii aspectului sociocultural în cultura limbii străine. Pe deasupra, conștientizarea diferențelor interculturale este introdusă treptat în curriculum de limbi străine. Articolul se referă la necesitatea implementării a predării competenței socioculturale pentru studenții de nivel preavansat și integrarea acesteia în clasele EFL pentru o comunicare de succes bazată pe cunoștințe socioculturale. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Communicative competence |
en_US |
dc.subject |
Sociocultural competence |
en_US |
dc.subject |
Foreign language acquisition |
en_US |
dc.subject |
English as a foreign language |
en_US |
dc.subject |
Upper-intermediate level |
en_US |
dc.subject |
Linguistics |
en_US |
dc.subject |
Competența comunicativă |
en_US |
dc.subject |
Competența socioculturală |
en_US |
dc.subject |
Achiziția limbilor străine |
en_US |
dc.subject |
Engleza ca limbă străină |
en_US |
dc.subject |
Nivelul preavansat |
en_US |
dc.subject |
Lingvistică |
en_US |
dc.title |
Formation of sociocultural competence in teaching the English language at the upper-intermediate level |
en_US |
dc.title.alternative |
Formarea competenței socioculturale în predarea limbii engleze la nivelul de cunoștințe preavansat |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |