Abstract:
English for Specific Purposes (ESP) emerged as a distinct branch of Teaching English as a Foreign/Second language approximately fifty years ago as a result of the spread of English worldwide and the necessity to meet the professional needs of people learning it. ESP means using material that responds to learners’ needs and implies a level of general English proficiency, as well as knowledge of specific vocabulary. The article features, apart from basic notions on ESP, the challenges that can appear when teaching-learning English for Specific Purposes
Description:
Limba engleză pentru scopuri specifice (ESP) s-a dezvoltat ca o ramură aparte a predării limbii engleze ca limbă străină acum aproximativ cincizeci de ani în rezultatul expansiunii limbii engleze la nivel mondial și necesității de satisfacere a nevoilor profesionale specifice ale cursanților. În învățarea englezei pentru scopuri specifice, materialele sunt axate pe nevoile cursanților și presupun posedarea de cunoștințe lingvistice de engleză generală, dar și cunoașterea unui limbaj specific. În acest articol au fost prezentate problemele care apar în predarea limbii engleze pentru scopuri specifice, inclusiv probleme legate de cel ce predă, de cel ce învață și de mediu.