Abstract:
In the history of language teaching, the role of grammar has been addressed by several language theories, pedagogues and, currently, in the Common European Framework of Reference for Languages (CEFRL). The way grammar is considered has a decisive influence on pedagogical practices, the learning process and many other areas involved in language teaching. This paper is a review of how grammar has evolved over the last fifty years from a CCEFL perspective. Although there is a linguistic parallel framework between CLT (communicative language teaching) and CEFRL, some issues still need to be reviewed on the notion of competence or grammatical accuracy and its role in language teaching.
Description:
În istoria predării limbilor străine, rolul gramaticii a fost abordat de mai multe teorii lingvistice, pedagogi și, în prezent, în cadrul comun european de referință pentru limbi (CCEFL). Modul în care este considerată gramatica are o influență decisivă asupra practicilor pedagogice, a procesului de învățare și multe alte domenii implicate în predarea limbilor străine. Această lucrare constituie o revizuire a modului în care gramatica a evoluat în ultimii cincizeci de ani din perspectiva CCEFL. Chiar dacă există o paralelă lingvistică cadru între PCL (predarea comunicativă a limbilor) și CCEFL, unele probleme necesită încă o revizuire cu privire la noțiunea de competență sau corectitudine gramaticală și rolul acesteia pentru predarea limbilor străine.