Abstract:
This article suggests to outline and note the basic aspects of the impact and effects of the English phonetics upon beginners, intermediates and advanced students. The reference is made to the current phenomenon of mixed groups in terms of the level of knowledge of the English language. In this context, it is analised the effect of methods and techniques of teaching the basics of the English phonetics to students in accordance with the curricular terms and requirements of analytical programmes. Of course, in this context, there prevails the oral mode of English phonetics, but also the possibility to reflect the pronunciation and reading by means of the English phonetic symbols and transcription.
Description:
Acest articol are drept obiectiv de a trasa și nota aspectele de bază ce țin de impactul și efectele foneticii engleze asupra studenților începători, intermediari și avansați. Referința se face la fenomenul actual de grupe mixte din punct de vedere a nivelului de cunoștințe ale limbii engleze. În acest context, este supusă unei analize efectul metodelor și tehnicilor de instruire a bazelor foneticii engleze asupra studenților în conformitate cu cerințele curiculare și ale programelor analitice de studii. Bineînțeles, în acest context, prevalează modul oral al foneticii engleze, dar și posibilitatea de a reflecta pronunția și citirea prin prizma simbolurilor fonetice și a transcripției engleze.