REPOZITORIU UPSC

Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional

Show simple item record

dc.contributor.author DONOAGĂ, Diana
dc.date.accessioned 2022-02-15T10:02:42Z
dc.date.available 2022-02-15T10:02:42Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation DONOAGĂ, Diana. Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 2. pp. 215-220. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-561-8 (Vol.2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-561-8
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2802
dc.description.abstract Today, there is a lot of talk about the pedagogy of freedom through alternative forms of education, family-type education, etc. Freedom pedagogy stands out as a science attentive to teacher training for the purpose of education for freedom, it is a sector that develops premises for reducing educational contradictions and participates in the creation of a society based on freedom. The educational approach for the formation of the free personality is based on the teacher who ensures the emotional and moral comfort offering value and behavioral landmarks accompanying the student in the emerging exploitations of freedom. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Pedagogy of freedom en_US
dc.subject Academic freedom en_US
dc.subject Humanistic pedagogy en_US
dc.subject Value landmarks en_US
dc.subject Professional autonomy en_US
dc.title Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional en_US
dc.title.alternative Priority perceptions and conceptual guidelines in defining freedom in the educational environment en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account