dc.contributor.author |
DONOAGĂ, Diana |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-15T10:02:42Z |
|
dc.date.available |
2022-02-15T10:02:42Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
DONOAGĂ, Diana. Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 2. pp. 215-220. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-561-8 (Vol.2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-559-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-561-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2802 |
|
dc.description.abstract |
Today, there is a lot of talk about the pedagogy of freedom through alternative forms of education, family-type education, etc. Freedom pedagogy stands out as a science attentive to teacher training for the purpose of education for freedom, it is a sector that develops premises for reducing educational contradictions and participates in the creation of a society based on freedom. The educational approach for the formation of the free personality is based on the teacher who ensures the emotional and moral comfort offering value and behavioral landmarks accompanying the student in the emerging exploitations of freedom. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Pedagogy of freedom |
en_US |
dc.subject |
Academic freedom |
en_US |
dc.subject |
Humanistic pedagogy |
en_US |
dc.subject |
Value landmarks |
en_US |
dc.subject |
Professional autonomy |
en_US |
dc.title |
Percepții și orientări conceptuale prioritare în definirea libertății în mediul educațional |
en_US |
dc.title.alternative |
Priority perceptions and conceptual guidelines in defining freedom in the educational environment |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |