REPOZITORIU UPSC

Parametri și valori ale transdisciplinarității în educație și instruire

Show simple item record

dc.contributor.author MOKAN-VOZIAN, Ludmila
dc.date.accessioned 2022-02-07T09:26:06Z
dc.date.available 2022-02-07T09:26:06Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation MOKAN-VOZIAN, Ludmila. Parametri și valori ale transdisciplinarității în educație și instruire. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 1. pp. 234-240. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-560-1 (Vol.1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-559-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-560-1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2751
dc.description.abstract The contemporary education system actively supports the multilateral development of pupils/ students. In addition to the standard curriculum, educational institutions around the world offer its beneficiaries the opportunity to participate in transdisciplinary projects that help the pupil/ student to see the researched phenomena from the most unusual points of view, outside the framework of scientific disciplines. Transdisciplinary projects have their beginnings not in a particular discipline, but come from a subject, a problem, a recreated situation or skills of the pupils / students that need to be developed. As a result, from a narrow range of problems within a discipline, one is traversed in an environment of everyday problems. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Transdisciplinarity en_US
dc.subject Project en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Discipline en_US
dc.subject Education system en_US
dc.title Parametri și valori ale transdisciplinarității în educație și instruire en_US
dc.title.alternative Parameters and values of transdisciplinarity in education and training en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account