dc.contributor.author |
ДАНИЙ, Анатолий |
|
dc.contributor.author |
ТЭРЫЦЭ, Илие |
|
dc.contributor.author |
ПОПЕСКУ, Аурика |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-04T08:45:12Z |
|
dc.date.available |
2022-02-04T08:45:12Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
ДАНИЙ, Анатолий, ТЭРЫЦЭ, Илие, ПОПЕСКУ, Аурика. Педагогическая альтернатива как средство лечения и коррекции различных отклонений в развитии детей с особыми воспитательными потребностями. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului : Materialele conferinței științifice internaționale cu participare internaţională, 26 martie 2021, Seria 23; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2021, Vol. 1. pp. 154-158. ISBN 978-9975-46-559-5. ISBN 978-9975-46-560-1 (Vol.1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-559-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-560-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2737 |
|
dc.description |
Pedagogia curativă este una dintre alternativele pedagogiei generale și diferă de cea generală prin orientarea sa terapeutică și corecțională, precum și în strânsă legătură cu medicina. Succesul muncii de tratament și corecție este determinat nu numai de diferențierea abordării, luând în considerare specificul abaterilor în dezvoltare, starea somatică, neurologică și mentală a copilului, ci și caracteristicile sale individuale, înclinațiile, interesele, abilități, mai ales dacă sunt identificate și dezvoltate cât mai devreme posibil. Cea mai importantă condiție pentru succesul muncii terapeutice și pedagogice este luarea în considerare a structurii tulburării conducătoare, a abaterilor secundare de dezvoltare asociate acesteia, precum și a funcțiilor păstrate, a capacităților compensatorii ale copilului și a caracteristicilor sale emoționale și personale. |
en_US |
dc.description.abstract |
Curative pedagogy is one of the alternatives of general pedagogy and differs from the general one in its therapeutic and correctional orientation, as well as in close connection with medicine.
The success of treatment and correction work is determined not only by the differentiation of the approach, taking into account the specifics of deviations in development, the somatic, neurological and mental state of the child, but also by his individual characteristics, inclinations, interests, abilities, especially if they are identified and developed as early as possible.
The most important condition for the success of therapeutic and pedagogical work is taking into account the structure of the leading disorder, secondary developmental deviations associated with it, as well as the preserved functions, compensatory capabilities of the child and his emotional and personal characteristics. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Pedagogical alternative |
en_US |
dc.subject |
Treatment |
en_US |
dc.subject |
Corrections |
en_US |
dc.subject |
Deviations in development |
en_US |
dc.subject |
Children with special educational needs |
en_US |
dc.subject |
Alternativă pedagogică |
en_US |
dc.subject |
Tratament |
en_US |
dc.subject |
Corecții |
en_US |
dc.subject |
Abateri în dezvoltare |
en_US |
dc.subject |
Copii cu nevoi educaționale speciale |
en_US |
dc.title |
Педагогическая альтернатива как средство лечения и коррекции различных отклонений в развитии детей с особыми воспитательными потребностями |
en_US |
dc.title.alternative |
Pedagogical alternative as a means of treatment and correction of different developments in the development of children with special educational needs |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |