Abstract:
Lucrarea reprezintă un studiu teoretico-experimental al dificultăților de învățare a limbajului scris la elevii din clasele primare, în cadrul căruia au fost identificate particularitățile psihice și de personalitate ale elevilor, ce se confruntă cu acest tip de dificultăți de învățare, au fost stabilite cauzele psihologice ce le generează, a fost elaborat, verificat experimental și aprobat un program de intervenție psihologică de combatere a dificultăților de învățare a limbajului scris, centrat pe dezvoltarea prioritară a structurilor psihice responsabile de învățarealimbajului scris. De asemenea studiul mai oferă,pentru uz practic, metodologia diagnosticării, măsurării și evaluării dificultăților de învățare a limbajului scris și, în plus, propune un set de recomandări practice privind eficientizarea activităților de asistență psihologică a elevilor cuprobleme de învățare a limbajului scris. Lucrarea se adresează psihologilor, cercetători și practicieni, pedagogilor ce activează în unitățile din învățământul primar și preșcolar, formatorilor de cadre didactice școlare,tuturor celor interesați de calitatea și eficiența învățării școlare.