dc.contributor.author |
COSOVAN, Olga |
|
dc.contributor.author |
CARTALEANU, Tatiana |
|
dc.contributor.author |
ZGARDAN-CRUDU, Aliona |
|
dc.contributor.author |
BOZ, Olga |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-13T17:36:59Z |
|
dc.date.available |
2021-12-13T17:36:59Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
COSOVAN, Olga, CARTALEANU, Tatiana, ZGARDAN-CRUDU, Aliona, BOZ, Olga. Modele de lucru cu terminologia științifică la etapa gimnazială pe ariile curriculare / Chişinău : 2021 (CEP UPS). 152 p. ISBN 978-9975-46-576-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-576-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2689 |
|
dc.description.abstract |
Dezvoltarea competențelor de comunicare în limba de instruire, pentru omul contemporan, înseamnă și utilizarea termenilor din varii domenii ale științei, care pot fi parte din formarea și activitatea profesională a acestuia sau țin de viața lui cotidiană. Volens-nolens, termenii din domeniul biologiei, chimiei, medicinei, informaticii, IT, istoriei, prin mass-media sau literatura de popularizare, intră în circuit și necunoașterea lor ar fi un impediment în realizarea cu succes a comunicării. Domeniile diferitor științe lansează în comunicarea cotidiană nu doar termeni cu statutul și sensul lor cert, există și perspectiva de transfer de sens pentru aceștia, și posibilitatea de a utiliza cu sens figurat expresii terminologice din domeniul științei.
Lucrarea de față își propune să identifice aceste modele funcționale de definire – prezentare – explicare a termenilor, inoculate prin manualele în uz pentru clasele gimnaziale. Analiza acestor modele ar putea genera strategii de abordare a terminologiei și de lucru la clasă cu termenii respectivi.
Ipoteza cercetării:
Practica predării diferitelor discipline școlare, la etapa gimnazială, a conturat modele și strategii de lucru dependente de specificul ariei curriculare, de tradiția predării disciplinei, dar mai ales de concepția manualelor respective. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Cadrul european comun de referință pentru limbi |
en_US |
dc.subject |
Competențe de comunicare |
en_US |
dc.subject |
Terminologie științifică |
en_US |
dc.subject |
Alfabetizare terminologică |
en_US |
dc.title |
Modele de lucru cu terminologia științifică la etapa gimnazială pe ariile curriculare |
en_US |
dc.type |
Book |
en_US |