REPOZITORIU UPSC

Modele de lucru cu terminologia științifică la etapa gimnazială pe ariile curriculare

Show simple item record

dc.contributor.author COSOVAN, Olga
dc.contributor.author CARTALEANU, Tatiana
dc.contributor.author ZGARDAN-CRUDU, Aliona
dc.contributor.author BOZ, Olga
dc.date.accessioned 2021-12-13T17:36:59Z
dc.date.available 2021-12-13T17:36:59Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation COSOVAN, Olga, CARTALEANU, Tatiana, ZGARDAN-CRUDU, Aliona, BOZ, Olga. Modele de lucru cu terminologia științifică la etapa gimnazială pe ariile curriculare / Chişinău : 2021 (CEP UPS). 152 p. ISBN 978-9975-46-576-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-576-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2689
dc.description.abstract Dezvoltarea competențelor de comunicare în limba de instruire, pentru omul contemporan, înseamnă și utilizarea termenilor din varii domenii ale științei, care pot fi parte din formarea și activitatea profesională a acestuia sau țin de viața lui cotidiană. Volens-nolens, termenii din domeniul biologiei, chimiei, medicinei, informaticii, IT, istoriei, prin mass-media sau literatura de popularizare, intră în circuit și necunoașterea lor ar fi un impediment în realizarea cu succes a comunicării. Domeniile diferitor științe lansează în comunicarea cotidiană nu doar termeni cu statutul și sensul lor cert, există și perspectiva de transfer de sens pentru aceștia, și posibilitatea de a utiliza cu sens figurat expresii terminologice din domeniul științei. Lucrarea de față își propune să identifice aceste modele funcționale de definire – prezentare – explicare a termenilor, inoculate prin manualele în uz pentru clasele gimnaziale. Analiza acestor modele ar putea genera strategii de abordare a terminologiei și de lucru la clasă cu termenii respectivi. Ipoteza cercetării: Practica predării diferitelor discipline școlare, la etapa gimnazială, a conturat modele și strategii de lucru dependente de specificul ariei curriculare, de tradiția predării disciplinei, dar mai ales de concepția manualelor respective. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Cadrul european comun de referință pentru limbi en_US
dc.subject Competențe de comunicare en_US
dc.subject Terminologie științifică en_US
dc.subject Alfabetizare terminologică en_US
dc.title Modele de lucru cu terminologia științifică la etapa gimnazială pe ariile curriculare en_US
dc.type Book en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account