| dc.contributor.author | COSOVAN, Olga | |
| dc.contributor.author | CARTALEANU, Tatiana | |
| dc.contributor.author | ZGARDAN-CRUDU, Aliona | |
| dc.contributor.author | BOZ, Olga | |
| dc.date.accessioned | 2021-12-13T17:36:59Z | |
| dc.date.available | 2021-12-13T17:36:59Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.citation | COSOVAN, Olga, CARTALEANU, Tatiana, ZGARDAN-CRUDU, Aliona, BOZ, Olga. Modele de lucru cu terminologia științifică la etapa gimnazială pe ariile curriculare / Chişinău : 2021 (CEP UPS). 152 p. ISBN 978-9975-46-576-2. | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-46-576-2 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2689 | |
| dc.description.abstract | Dezvoltarea competențelor de comunicare în limba de instruire, pentru omul contemporan, înseamnă și utilizarea termenilor din varii domenii ale științei, care pot fi parte din formarea și activitatea profesională a acestuia sau țin de viața lui cotidiană. Volens-nolens, termenii din domeniul biologiei, chimiei, medicinei, informaticii, IT, istoriei, prin mass-media sau literatura de popularizare, intră în circuit și necunoașterea lor ar fi un impediment în realizarea cu succes a comunicării. Domeniile diferitor științe lansează în comunicarea cotidiană nu doar termeni cu statutul și sensul lor cert, există și perspectiva de transfer de sens pentru aceștia, și posibilitatea de a utiliza cu sens figurat expresii terminologice din domeniul științei. Lucrarea de față își propune să identifice aceste modele funcționale de definire – prezentare – explicare a termenilor, inoculate prin manualele în uz pentru clasele gimnaziale. Analiza acestor modele ar putea genera strategii de abordare a terminologiei și de lucru la clasă cu termenii respectivi. Ipoteza cercetării: Practica predării diferitelor discipline școlare, la etapa gimnazială, a conturat modele și strategii de lucru dependente de specificul ariei curriculare, de tradiția predării disciplinei, dar mai ales de concepția manualelor respective. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" | en_US |
| dc.subject | Cadrul european comun de referință pentru limbi | en_US |
| dc.subject | Competențe de comunicare | en_US |
| dc.subject | Terminologie științifică | en_US |
| dc.subject | Alfabetizare terminologică | en_US |
| dc.title | Modele de lucru cu terminologia științifică la etapa gimnazială pe ariile curriculare | en_US |
| dc.type | Book | en_US |