Abstract:
About one and a half years after the pandemic began, in every corner of the world, we have a clearer picture of the effects of the pandemic on education, and the conclusions are worrying, which means that the problem is deeply felt in education. The rapid need for digitization, the challenges of a new curriculum adapted to teaching online, the negative psycho-social impact of pupils resulting from isolation, anxiety, insecurity, and in particular the increase in school drop-out rates due to lack of access to online learning, There are some of the realities facing the global education system due to Covid-19. Strengthening educational institutions alongside teachers can be a key condition for the recovery of education in the post-pandemic period, undeniable, with the support of central and local public authorities.
Description:
La aproximativ un an şi jumătate de la începerea pandemiei, în fiecare colț al mapamondului, avem o evidență mai clară legată de efectele pandemiei asupra educației, iar concluziile sunt îngrijorătoare, ceea ce înseamnă că problema este profund resimțită în învăţământ. Nevoia rapidă de digitalizare, provocările legate de realizarea unui nou curriculum adaptat predării online, impactul psiho-social negativ resimțit de elevi, generat de izolare, anxietate, nesiguranță, dar mai ales creșterea ratei abandonului școlar cauzat de lipsa accesului la mijloacele de învățare online, sunt câteva dintre realitățile cu care se confruntă sistemul educațional la nivel global din cauza Covid-19. Consolidarea instituţiilor de învăţământ alături de cadrele didactice poate fi o condiţie esenţială pentru redresarea educaţiei în perioada post-pandemică, indubitabil, cu sprijinul autorităţilor publice centrale şi locale.