REPOZITORIU UPSC

Rolul educației religioase în dezvoltarea competențelor specifice profilului de formare al absolventului de liceu

Show simple item record

dc.contributor.author FLOROAIA, Mihai
dc.date.accessioned 2021-09-20T15:53:02Z
dc.date.available 2021-09-20T15:53:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation FLOROAIA, Mihai. Rolul educației religioase în dezvoltarea competențelor specifice profilului de formare al absolventului de liceu. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 22 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 268-273. ISBN 978-9975-46-541-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-541-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2634
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p268-273
dc.description Prin informaţiile, cunoştinţele şi valorile oferite, procesul educativ vizează formarea şi modelarea caracterelor. Caracterul creştin presupune o îmbunătăţire a fiecărei facultăţi a sufletului prin raportul dintre har şi libertate şi armonizarea statornică a acestora, fapt ce poate fi realizat doar cu ajutorul unei educaţii moral-religioase. Dacă la majoritatea disciplinelor de studiu accentul cade preponderent pe informaţie, în cazul educaţiei religioase, accentul este pus pe aspectul formativ, fapt ce aduce un echilibru în formarea holistică a tânărului. Pornind de la descrierile competențelor cheie, profilul de formare al absolventului de liceu a fost derivat dintr-un document al Comisiei Europene referitor la aceste competențe pe trei niveluri de achiziție: elementar, funcțional și dezvoltat. Astfel, prin atingerea competenţelor derivate propuse în cadrul orelor de religie, pot fi dezvoltate cele opt competenţe ce vizeză foarmarea absolventului pentru integrarea în societate. en_US
dc.description.abstract Through the information, knowledge and values offered, the educational process aims at forming and shaping characters. The Christian character presupposes an improvement of each faculty of the soul through the relationship between grace and freedom and their constant harmonization, which can be achieved only with the help of a moral-religious education.If in most study disciplines the emphasis is mainly on information, in the case of religious education, the emphasis is on the formative aspect, which brings a balance in the holistic training of the young person. Based on the descriptions of the key competencies, the training profile of the high school graduate was derived from a European Commission document on these competencies on three levels of acquisition: elementary, functional and developed. Thus, by achieving the derived competencies proposed in the religious classes, the eight competencies aimed at training the graduate for integration into society can be developed. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Absolvent en_US
dc.subject Şcoală en_US
dc.subject Abilități en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Graduate en_US
dc.subject School en_US
dc.title Rolul educației religioase în dezvoltarea competențelor specifice profilului de formare al absolventului de liceu en_US
dc.title.alternative The role of religious education in the development of competencies specific to the training profile of high school graduates en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account