Abstract:
The pandemic crisis caused the school to fail to carry out its mission without a family. In recent years, family and school are working together more and more. With the shift to teaching the digital divide online it has become a chasm. The family is struggling to discover a new technology, in a new language with a single computer for multiple children and unsafe or non-existent internet access. Today, the educational duties of the school and the parental, in order to bear fruit, the school needs the conscious support and collaboration of the parents. Without them, children are not receptive enough and teachers' work is always compromised. Parents are our main partners in the educational process. An important part of decision-making at school level is the involvement of parents.
Description:
Perioada de criză pandemică a făcut ca școala să nu-și poată îndeplini misiunea fără familie. În ultimii ani familia și școala colaborează tot mai mult. Odată cu trecerea la predarea on-line decalajul digital a devenit o prăpastie. Familia se luptă să descopere o nouă tehnologie, într-o nouă limbă cu un singur computator pentru mai mulți copii și acces la internet nesigur sau inexistent. Azi, îndatoririle educative ale școlii și cele părintești, pentru a da roade, școala are nevoie de sprijinul conștient și colaborarea părinților, iar fără ele, copii nu sunt suficient de receptivi și munca profesorilor este mereu compromisă. Părinții sunt principalii noștri parteneri în procesul de învățământ. O latură importantă în luarea deciziilor la nivelul școlii o constituie și implicarea părinților, indubitabil.