REPOZITORIU UPSC

Adaptare contextual-pandemică a practicii pedagogice în mediul online. Orientări moderne în formarea profesională a cadrelor didactice

Show simple item record

dc.contributor.author GOROBEȚ, Evelina
dc.date.accessioned 2021-09-15T13:46:52Z
dc.date.available 2021-09-15T13:46:52Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation GOROBEȚ, Evelina. Adaptare contextual-pandemică a practicii pedagogice în mediul online. Orientări moderne în formarea profesională a cadrelor didactice. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 22 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 203-209. ISBN 978-9975-46-541-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-541-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2623
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p203-209
dc.description Reflecţiile prezentului articol vizează profesionalizarea carierei didactice, care este unul dintre obiectivele ce vizează calitatea educației. Dinamica și complexitatea socioeconomică actuală solicită o adaptabilitate continuă din partea profesorilor. Aceștia sunt puși în situația de a-și dezvolta, periodic, competențele profesionale, pentru a întâmpina atât nevoile educaționale, actualizate, ale elevilor, cât și inovațiile științifice ce decurg din cercetarea în diverse domenii. Un aspect interesant ține de nevoile și provocările profesorilor în condiţii de pandemie cu coronavirus (SARS CoV-2). Noile condiții au impus trecerea practicii pedagogice în mediul online, o alternativă adoptată în multe programe de formare a profesorilor. Deoarece această decizie a fost considerată mai bună decât o retragere temporară din practică, elevii și mentorii lor au trebuit să se adapteze. Pentru viitor mai avem o certitudine, aceea că pandemia nu se va opri foarte curând. În rest, viitorul stă sub semnul probabilităţii. Actualitatea temei cercetate în prezentul articol listează formarea profesională să aibă în vedere înzestrarea cadrului didactic cu acele competențe necesare, astfel încât acesta să se simtă confortabil în toate situațiile care pot apărea în cursul activității sale didactice. Dinamismul, flexibilitatea, receptivitatea la nou și reflecția critică privind cerințele curriculare și demersul metodologic definesc profesia didactică modernă. en_US
dc.description.abstract The reflections of this article goal at the professionalization of the teaching career, which is one of the objectives aimed at the quality of education. The current socio-economic dynamics and complexity require continuous adaptability from teachers. They are put in the situation to periodically develop their professional skills, in order to meet both the the updated students’ educational needs, as well as the scientific innovations that result from the research in various fields. An interesting aspect is related to the needs and challenges of teachers in conditions of pandemic coronavirus (SARS CoV-2). The new conditions have imposed the transition of pedagogical practice in the online environment, an alternative adopted in many teacher training programs. As this decision was considered better than a temporary withdrawal from practice, students and their mentors had to adapt. For the future we have another certainty, that the pandemic will not stop very soon. Otherwise, the future is a matter of probability. The topicality of the topic researched in this article lists the professional training, taking into account the endowment of teachers with the necessary skills so that they feel comfortable in all situations that may arise during their teaching activities. Dynamism, flexibility, receptivity to the new and critical reflection on curricular requirements and methodological approach define the modern teaching profession. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Formarea cadrelor didactice en_US
dc.subject Practică pedagogică en_US
dc.subject Formare online en_US
dc.subject Pandemie en_US
dc.subject Carieră didactică en_US
dc.subject Teacher training en_US
dc.subject Pedagogical practice en_US
dc.subject Online training en_US
dc.subject Pandemic en_US
dc.subject Teaching career en_US
dc.title Adaptare contextual-pandemică a practicii pedagogice în mediul online. Orientări moderne în formarea profesională a cadrelor didactice en_US
dc.title.alternative Contextual-pandemic adaptation of pedagogical practice in the online environment. Modern guidelines in the professional training of teachers en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account