dc.contributor.author |
STAMIN, Cristina Manuela |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-15T13:09:55Z |
|
dc.date.available |
2021-09-15T13:09:55Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
STAMIN, Cristina Manuela. Tehnologiile digitale în sprijinul elevilor, profesorilor și părinților. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 22 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 185-187. ISBN 978-9975-46-541-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-541-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2621 |
|
dc.identifier.uri |
https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p185-187 |
|
dc.description |
Utilizarea metodelor şi tehnologiilor digitale de predare-învăţare în activitatea didactică contribuie la îmbunătăţirea calităţii procesului instructiv-educativ, având un caracter activ – participativ şi o reală valoare activ-formativă asupra personalităţii elevului. În tradiţia socio-culturală, TIC este definită ca miloc de mediere pentru cunoaştere, iar din perspectiva dialogică, e văzută ca mijloc de deschidere, adâncire şi lărgire a aspaţiilor de dialog. Nu trebuie să uităm că învăţarea nu presupune doar acumulare de cunoştinţe, ci creştere, îmbogăţire, evoluţie. Se pot enunța câteva reguli pentru integrarea cu succes a TIC în activitatea didactică. În primul rând trebuie să fim siguri că deţinem controlul asupra materialului, atât din punct de vedere al conţinututlui, cât şi al formei, chiar dacă te sprijină un specialist în TIC. Apoi este necesar să avem un plan pe hârtie, separat de materialul aflat pe suport digital, scopul şi forma prezentării trebuind să ne fie foarte clare. Mai presus de orice, concentrarea trebuie să fie asupra elevului şi a nevoilor lui de învăţare. Cel mai mare pericol în orice proiect de predare-învăţare care include şi TIC e să fie centrat mai mult pe tehnologie/creativitate, nu pe elevul-receptor şi pe nevoile lui de învăţare. |
en_US |
dc.description.abstract |
The use of digital teaching-learning methods and technologies in the didactic activity contributes to the improvement of the quality of the instructive-educational process, having an active-participatory character and a real active-formative value on the student's personality. In the socio-cultural tradition, ICT is defined as a means of mediation for knowledge, and from a dialogical perspective, it is seen as a means of opening, deepening and broadening the aspirations of dialogue. We must not forget that learning does not only involve the accumulation of knowledge, but growth, enrichment, evolution. Some rules can be stated for the successful integration of ICT in teaching. First of all, we must be sure that we have control over the material, both in terms of content and format, even if you are supported by an ICT specialist. Then it is necessary to have a plan on paper, separate from the material on digital media, the purpose and form of the presentation should not be very clear. Above all, the focus must be on the student and his learning needs. The biggest danger in any teaching-learning project that includes ICT and to be more focused on technology / creativity, not on the student-receiver and his learning needs. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Tehnologii digitale |
en_US |
dc.subject |
Elevi |
en_US |
dc.subject |
Studenți |
en_US |
dc.subject |
Profesori |
en_US |
dc.subject |
Părinți |
en_US |
dc.subject |
Digital technologies |
en_US |
dc.subject |
Pupils |
en_US |
dc.subject |
Students |
en_US |
dc.subject |
Teachers |
en_US |
dc.subject |
Parents |
en_US |
dc.title |
Tehnologiile digitale în sprijinul elevilor, profesorilor și părinților |
en_US |
dc.title.alternative |
Digital technologies in support of students, teachers and parents |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |